Slideshow

Helgen har varit lugn och det finns inte så mycket att orda om den. Soligt ena stunden och regn den andra, som det brukar vara i april. Pratade med grannen på ön och nu äntligen är det isfritt i viken så nu bär det snart iväg på sommarlov. Ja, först ska båten i sjön och vattnet sättas på i stugan och annat smått som Ingvar brukar ordna med men till första maj ska vi allt vara där.

I kväll fick jag för mig att prova WordPress slideshow. Bildspelet var väldigt lätt att få till men det går inte att ändra storleken på det,verkar det som? Det går att stoppa om man så vill. Provar med några foton jag tog vid ett  besök på Stockholms medeltidsmuseum.

Vi besökte medeltidsmuseum på en guidad tur en dag i vintras för att få en inblick i hur våra förfäder bodde och levde. Vi har varit där för många år sedan tillsammans med ungarna  men den här gången var allt som nytt för oss  igen. Museet har genomgått en omfattande renovering och ombyggnad de senaste åren och är nu återinvigt. Entrén hittar du under Norrbro – Stockholms äldsta stenbro.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Önskar en fin ny vecka /kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Hej vännen!

    Kikar in för att se vad du har för dig😉
    Å så har jag ju självklart beskådat en massa härliga bilder. Önskar dig en fortsatt fin dag/kväll.

    Kram Bettan❤

    Svara
  2. Vilket trevligt bildspel du har gjort
    Men snygg banner/foto du hade upptill på startsidan

    Svara
  3. Vilket fint bildspel du fått till Sylvia!

    Det är mysigt på såna där museigårdar och viktigt att de finns kvar så att vi får ha kvar kunskapen om hur vi levde förr i tiden.

    Nu hoppas vi på att det snart blir lite sommarvärme. Här är det kallt just nu och det lär bli frost inatt.

    Tack för din kommentar hos mig! Jag har fortfarande kvar de där diffusa problemen och kan inte riktigt komma på vad det beror på. Jag får väl gå till en kotknackare, för gå till läkare är nog ingen större idé.

    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kram Ingrid

    Svara
  4. Hej Sylvia.
    Så trevligt med bildspelet, nu blev jag inspirerad inför nästa resa till Stockholm, det tackar jag för

    Må så gott i veckan, aprilväder ja, det hör till, det får man ta som det är.
    Kram,
    Annette

    Svara
  5. Hej Sylvia!

    Nu är jag äntligen på besök hos mina nätvänner, det har varit lite mycket här ett tag med allt.

    Så fint bildspel du gjort, vackra foton i det. Det är roligt med museum och vi har snart varit på alla i Göteborg igen med William, det var ju ett tag sen flickorna var små:-). William gillar Sjöfartsmuseet bäst av alla.

    Tän så härligt att få komma ut till ön igen.

    Ha det så gott!
    Kramar
    Berit

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

