Vackert och vårligt

Dagen började lite gråmulen med bara några få +grader men efter lunch kom solen och det blev en underbart vacker solig dag  och temperaturen steg  till en 10+grader. Jag tog en promenad  i solen och passade på  att fota de vårblommor som jag  råkade på  under promenaden.

Idag blev det en annan runda än den i förra veckan. En promenad på en timme med uppehåll då och då för att titta på vårblommor. Tog vägen genom Vitabergsparken och där var koltrasten riktigt i farten. Jag gillar koltrasten med sina höga toner. Då vet man att våren är här.Väl hemma var det skoj att pricka ut vägen jag vandrat på kartan på min sida I FORM som Ingrids tipsade om. Nu sparar jag mina vändor. Det kan ju sporra till fler kanske lite längre promenader….vem vet?
Kram och så önskar jag en vacker ny vårvecka!

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Hej hej!
    Men det är ju bara inte sant alltså 🙂 Inte ofta jag sitter vid datorn, men när jag ska snabbkolla mailen så nog katten finns där info. om at du uppdaterat din blogg. Nyfiken som jag är så måste jag ju bara in här och kika lite. Och sedan är jag fast på Nätet en bra stund.
    Har även kladdat i din gästis:-))
    Koltrasten inte bara sjunger vackert den är fin att se på också. Det är en speciell pippi som man kan stämma instrument efter, tror jag. Lite bökigt kanske, men…en idé bara, för det går ju att spela in fågelsången.
    Tyvärr syns inte foto fr. Vita Bergen, men det har du väl på din hemsida.
    Nu ska jag stänga av burken, äta lite och se på Brothers&Sisters/Morden i Midsommer/The Closer. Har fastnat för både TV8+9 som har en hel del bra program bakom rubrikerna i tidningen.
    Kram på dig vännen!
    /Agneta

    Svara
  2. Hejsan Sylvia!

    Jag sitter och ser Wallanderfilmen på TV4 – Fotografen. Pauserna är ju långa och jag har sett filmen förut, så jag kan surfa lite under tiden.

    Sen väntar sängen, för i morgon kommer hantverkarna och de dyker upp vid 7-tiden och då får man ju se till att var klädd.

    Jag har faktiskt inte hört någon koltrastsång ännu i vår, men det kommer säkert.

    Kram Ingrid

    Svara
  3. O, jag blev nästan nostalgisk när jag läser och ser var du promenerade. Det var, tror jag, där vi höll till med husbilen innan vi fick så här mycket omkring oss. Otroligt vackra miljöer, gamla fina hus, utsikt mm. Tack för tiset om denna karta. Det var en trevlig grej, dessutom ser man ju hur långt man går per dag. Jag ska kolla mig själv nu

    Svara
  4. Vad duktig du är som är ute och promenerar. Jag försöker också ibland men det blir bara ½ timme åt gången. Du har jättefina sankt Paulor. Jag brukar ha tur med dem men just nu går det inte så bra. Jag kanske köper dem på fel plats. Jag brukar köpa dem i ICA eller Konsum men det är kanske bättre att gå till en blomsteraffär.
    En trevlig helb önskar jag dig.
    Kram från Siv

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

