Utflykt till Nynäshamn

Vi tog bilen och åkte iväg på en utflykt till Nynäshamn. Det var några år sedan vi var på besök där. Mycket av det gamla finns kvar men mycket var förändrat. Huset vi både i som nygifta var borta och där stod nu ett nytt fint högt hus. Vi gick vägen utmed havet, där vi strosat många gånger som nyförälskade och där var det sig likt med samma underbara vy ut över havet.
Sedan var det dags för oss att få något i magen och där i backen nästan vid kyrkan ligger  restaurang  Lydia där vi åt  fläskfilé med stekt potatis och en fräsch sallad till och det smakade riktigt gott. Jag tog några kort här nedan. Stadsbilderna har jag lyckats försnilla, hur det nu har gott till.

Här minns jag att det fanns en kaffeservering som hade öppet  sommartid.
Strandpromenaden
Strandpromenaden
Här skymtar Nynäshamns kyrka högst upp på kullen.
Lydias restaurang  ligger i ett gammalt stenhus.
”Chokladhuset” där de säljer godsaker av den allra finaste choklad. Här små konstverk av härlig vit choklad. Tråkigt nog var det stängt.

Så var  det dags att återvända hem igen till Stockholm efter en mysig och solig påskdag.

Kram

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Hej, Sylvia!
    Var här för en liten stund sedan och nu fick jag mail om att du uppdaterat.

    Men så mysigt ni fick det med god mat och fina minnen från svunna dagar🙂 Blev ni väl som unga på nytt, kan jag tro😉
    Jättefina foton och du kan tro att jag blev gottesugen när jag såg fotot på chokladbutiken:-) Älskar de där små goa bitarna. Synd att det var stängt.
    Roligt att få se en del av Sverige på detta sätt, en resa i tiden! Tack för det!

    Här har vi regn/snöblandat och mörker som ”muntergöken” lovade på Västnytt, på TV i går.

    I dag har jag faktiskt varit inne hos ”Annalunda Ting” och shoppat lite ”nödvändiga” nostalgiska småsaker som uppmuntran :-))

    Nu vännen är det dags att ramla ner på soffan och titta på TV.

    Ha det så gott!
    Kramen, Agneta

    Svara
  2. Hejsan Sylvia!

    Nynäshamn har vi ju passerat, jag vet inte hur många gånger, men inte sett mera än hamnomgivningarna. Därför var de kul att se att det finns annat där också.

    Det är ju många gotlänningar där som flyttade dit för att jobba på oljan, men de är väl pensionerade vid det här laget och ”oljan” finns det väl ingenting kvar av längre.

    Det var rart av dig att du vinkade till mig!

    Criminal Justice går att se via SVTPlay, så jag går nog till sängs tidigare i kväll och sparar dagens avsnitt tills i morgon

    Kram Ingrid

    Kram Ingrid

    Svara
  3. Hejsan Sylvia!
    Så trevlig utflykt och en påminnelse om gamla goda tider.
    Korten är ju jättefina tack för att du visade dom.
    Sverige är också fantastigt.
    Det lät ju mysigt med den goda maten en bra avlutning på utflykten.
    Chokladhuset ser för ljuvligt ut synd att det inte var öppet.
    Må så gott kramar från U-B

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

