Nytt körkort

105 Fick  brev idag. Det var dags av förnyelse av mitt körkort. Ja,då måste det bli  ett nytt foto också.  Tidigare har jag kilat in i ett sådan där litet bås som brukar finnas på varuhusen och ta ett kort men de verkar inte finnas längre. Till slut hittade jag en butik för passfoto och det tog inte många minuter förrän jag hade tre små kort i min hand. Allt gick så snabbt och inte såg  jag till någon spegel för att fixa till mig en smula. Jag brukar allt bli lite besviken när jag ser mig på kort och denna gång var det inte ett dugg bättre med håret på skaft och en min sur som ättika, men vad gör det tänkte jag , körkort visar man väl mest upp för okända människor. Nu ska jag skicka in kort och namnteckning och betala 150:-kronor så snart har jag ett nytt körkort.

Nu börjar våren kännas i luften på riktigt och vårstädningen har fått en ände och påskmyset kommit igång på allvar. I morgon tar vi bilen till stormarknaden och påskhandlar.

Kram
sl

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Hejsan Sylvia!
    Nu blev jag tvungen att kolla mitt körkort, men jag ska inte byta på ett bra tag. Det är giltigt till 2014, men fotot är så förfärligt så jag skäms nästan varje gång jag måste visa det, så jag skulle önska att det inte räckte så länge.
    Idag har vi haft grått och kyligt väder, men i morgon ska det bli bättre. Jag har varit och köpt påskliljor i kruka som jag ska plantera på gravarna och det tänkte jag göra i morgon och så ska påskdukarna och lite pynt ännu på plats.

    Ha en fin Stilla vecka!
    Kram Ingrid

    Svara
  2. Jag tittar in och önskar dig en GLAD PÅSK med mycket ägg. Jag är inte så förtjust i kokta ägg men jag får väl låtsas att jag är det.

    Det är typiskt när man tar kort för körkort att man ser hur konstig ut som helst. Det bara att tacka och ta emot. Jag har bara visat mitt körkort en gång för polisen i hela mitt liv men man skall ju visa det som legitimation ibland. Dom som kollar får tycka vad dom vill. Dom är nog inte så vackra alla gånger dom heller.

    Kram från Siv

    Svara
  3. Hejsan, Sylvia!
    Tusen tack för inlägg i min gästis 🙂
    Det värmer goare än en gosefilt….så gott såååå 🙂

    Men vad duktig du är som kör bil! Det tycker i alla fall jag, som aldrig haft körkort eller bil och beundrar dig som klarar av storstadens trafik och enkelriktade gator m.m. Verkar så himla bökigt. Ungdomarna kör som vettvillingar här i lugna kvarteret och jag tror inte jag skulle hänga med i den takten ändå, numera. Både syn, hörsel och annat har sett bättre dar.

    Men visst ser man skräckinjagande ut på de där ID-korten 😦

    När jag förnyade mitt Leg. kunde jag knappt se att det var jag på fotot…urk 😦
    Inte för att jag är så vacker så det stör, men i alla fall. Det fotot som jag har av mig på min EGO-sida blev skruttigt i SV och suddigt och dant så det kunde jag inte använda utan tog ett nytt som blev tusen ggr. värre. Har jag ingen kam eller hårborste??
    Eller vad göööör dom??
    Förr brukade jag ta foto hos fotografen och det var betydligt bättre än de där små fotobåsen som brukar finnas lite här o där.
    För inte kan det väl vara så att vi blivit lite äldre och därmed fått fler ”livsvägar/vågor” i facet? Nä nä, kan inte tro det :-)) Insidan är ju oförändrad så kanske är det den vi önskar se?
    Ack ja, inte lätt att hänga med i ålderssvängarna. Ibland vill man trampa på bromsen…

    Påsken här kommer att gå i vilans tecken då hälsan är mycket bräcklig och det får bli några korta stunder vid datorn innan yrseln sätter igång i full speed igen.

    Hoppas du får en riktigt trevlig Påskhelg inkl. alla goa tillbehör i form av mat/dryck 🙂
    Kram på dig vännen!
    /Agneta

    Svara
  4. Måste nog erkänna att jag kör väldigt sällan i stan. Nu för tiden blir det mest under sommartid, när vi vistas på ön. Till och från affären 🙂
    Kram

    Svara
  5. GLAD PÅSK! Jag blir riktigt hungrig när jag läser om allt gott du ska bjuda på under helgen -:)
    Ler igenkännande om det där med körkortsfotot, att man alltid ser dum ut på dom, trodde det bara var jag som gjorde det.
    Vi är ju i flyttagen från kolonin till Färnahuset så jag har inte riktigt kommit i helgstämning men Påskafton tar vi ledigt har vi sagt och firar med god mat och dryck

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

