Nu ser jag ut…..

Fönstren blev tvättade idag….ja inta alla, ska fortsätta på fredag för i morgon  är det smidesdag. Sedan kom Ingvar hem från en promenad med nyfångad strömming som köpts i Hötorgshallen. Det blev att steka flundror i massor. Middag i dag med potatismos och två förpackningar  inlagda  i ättikslag, röd lök och dill som jag frös in. Sedan var det skönt att sticka in i duschen för att bli av med strömmingsdoften som vill krypa in under skinnet på en.

nett_pask_10Var inne på Annette blogg och fick med mig en så underbart fin påskgåva som  måste  få pryda sin plats här…tack snälla ! Nu ska jag  krypa upp i soffhörnan och se vad som bjuds på TV men det känns som att en  liten tupplur skulle fungera bättre  just nu.

Kram och ha en skön kväll!

sl

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Så duktig du varit Sylvia, som putsat fönster!

    Visst är det fantastikt så ljust det blir när man fått rena rutor.

    Strömming är gott, men jag håller med dig, doften sitter i som bara den.

    Ikväll har vi sett ”Drömmen om Italien”, som vanligt på onsdagarna och just nu halvser jag på fuskbyggare. Det är hemskt så illa folk har råkat ut, men de har också varit väldigt godtrogna.

    Ha det så bra!
    Kram Ingrid

    Svara
  2. Gokväll Sylvia!

    Vad duktig du är som fixat fönstren, det borde jag också göra:-). Tar det nästa vecka.

    Tänk vi pratade om strömming idag att vi skulle göra kräftströmming till Påsk och ja nu måste jag göra det när du skrev om strömming:-)).

    Idag har vi tagit hem husbilen och då är det vår för oss. Premiärturen blir till Borås Djurpark på Onsdag nästa vecka med William och det blir så spännande:-).

    Ha en härlig helg!
    Kramar
    Berit

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

