Soligt men attans så kallt…….

Dagen bjöd på ett besök till ”Käftis” som sonen brukar säga men jag säger tandläkarbesök. Nu var det  ju inte så länge sedan jag var där men då gällde det en tandbrygga och då är det bara det som gäller. Idag var det den vanliga års-undersökningen. Fick klart  godkänt och det blir man ju jätteglad över. Notan blev också överkomlig den här gången 450:- kronor. Jag betalade med kortet men apparaten ville inte så det blev ytterligare ett försök men ingen kontakt med banken sas det. Jag fick ett inbetalningskort i handen med mig hem för att själv göra inbetalningen  via min internetbank.
Blev inte så lite förvånad när jag fick se att det var dragit två gånger  450:- kronor på mitt konto.  Apparaten hade ändå på något sett  haft kontakt med min bank. Usch, vad jag blev förskräckt och ringde upp banken på en gång och där hade de faktiskt redan sett felet men inte hunnit rätta till det. Så nu är allt frid och fröjd igen.

Soligt och vackert väder är det, fast attans  kallt i luften men på  balkongen har vi det varmt och skönt. Påskliljorna har redan slagit ut men pärlhyacinterna står ännu i knopp.

Nu har jag just tittat på programmet Mästarnas mästare på SVT.I. Där elva idrottsstjärnor tävlar om titeln  i fysiska och psykiska utmaningar . Tycker det är ett spännande och kul program. I kväll åkte Patrik Sjöberg ut ur tävlingen. Louise Karlsson simmerskan verkar vara i fin form och med en fantastisk tävlingsinstinkt som det nog kommer bli svårt att slå för killarna som är kvar Armand Krajnc, Tomas Brolin och Tomas Johansson.

Kram

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

7 kommentarer

  1. Hejsan, Sylvia!

    Nja, jag kan sträcka mig till att säga ”plågis” men det låter ”ont”, så det får allt bli tandläkaren. Som läkare för tänder, borde priset vara som hos läkaren på VC. Vilket önsketänkande i tider som dessa!

    Det där med kortet låter inte så bra alls. Vilken tur att du har tillgång till Internetbanken, inte alla som har/vill/kan. Att banken hade noterat två uttag och ändå reagerat på att det var något fel var ju bra.
    Ack ja, tekniken är lurig ibland, men himla tur att det ordnade upp sig så snabbt och att du fick kontakt med banken som ju stänger tidigt.

    Man får sig en tankeställare ev denna historia, helt klart. Bra information! Tack för det!

    Så fint du har på din balkong med matchande färger, som vanligt 🙂 Här hade vi -10 i går kväll och snön ligger i ett tjockt lager över hela vår innergård.Usch!
    På dagen är det runt +7 och sol, men vindarna blåser ihärdigt och svinkallt, så ute vågar inte jag sitta ännu. Men det går bra att öppna balkongdörren och sitta en bit in i rummet med näsan mot solen 🙂 Men det gäller att ha varmt om benen och fossingarna.
    Nu är det snart sommartid….svårt att tro med all snö som finns kvar.

    Såg tyvärr inte mästarna på TV, var väl något annat program som ”krockade”, som vanligt.

    Ha det så gott i vårsolen på din vackert utsmyckade balkong!
    Kramen, Agneta

    Svara
  2. Magnus

     /  17 mars 2010

    Hejsan!
    Här får man vara med på ett hörn ser jag. Inte visste jag du var så aktiv med bloggandet. Det har du inte nämnt så mycket om minsann. Jättekul Mamsen, det sätter fart på de grå. Nu ska jag läsa vidare i din blogghörna.
    Vi hörs i slutet av veckan/ Magnus

    Svara
  3. Så härligt att du slapp så lindrigt undan hon tandläkaren. Det där att det blivit draget två ggr när jag betalat med kort har jag varit med om två ggr, men det har rett ut sig båda gångerna.

    Vilken enormt vacker header du gjort, så vårig och påskig!

    Mästarnas Mästare gillar vi också och så ser vi naturligtvis ”Drömmen om Italien” på TV4. Det är ju egentligen en i mängden av utröstningssåpor, men upplägget är lite annorlunda.

    Ha en fin fortsättning på torsdagen!
    Kram Ingrid

    Svara
  4. Tack snälla…..Så roligt att du gillar min påskheader….blir jätteglad!!!
    Kram

    Svara
  5. Hej Sylvia!

    Härligt att allt var ok hos tandläkaren och överkomligt pris. Tur också att det inte blev draget två gånger:-).

    Så fint med påskliljorna, jag älskar påsken, bästa högtiden tycker jag.Ljuset, maten och blommorna. Skall ordna påskris imorgon är det tänkt.

    Idag har vi haft mulet hela dagen, men ganska så varmt och ingen blåst, så det känns skönt och imorgon regn och tänk det ser jag framemot då försvinner snön snabbare:-).

    Ha en härlig helg!
    Kramar
    Berit

    Svara
  6. Hej Sylvia.
    Så mysigt du redan har på din balkong, nu måste jag bli frisk så vi kan börja pynta lite också, fast idag är det så grått så lusten är väl inte överväldigande.

    Skönt att det redde upp sig med banken, det gör det nog för det mesta men oroligt ändå, gäller att hålla ögonen på vad som dras, helt klart.

    Må så gott och ha en fin helg.
    Kram,
    Annette

    Svara
  7. elisabeth

     /  22 mars 2010

    vad fint du matchat färgvalen på balkongen. Fina påskliljor jaaa då måste man ut och köpa nån sån snart, för de är ett måste till trappen 🙂 man blir ju så glad över dom . Har du en inglasad balkong, annars kanske det inte ser ut så nu…. Vi fick minst i dm snö och nu vill jag inte ha nån meeera snö. Till stockholm ska jag nog onsdag – det är skönt med lite stadsluft 🙂 emellanåt.

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

