Vi var på bio

Vi var på bio igår

Filmen AVATAR tar oss med till en förtrollande  värld bortom fantasins gränser till planeten Pandora där en hjälte tvingas ta strid för vad han egentligen tror på. En storslagen film även om jag tyckte det blev lite för mycket ibland av alla datoriserade effekter men absolut tycker jag den är sevärd.

Filmen varade väl i nästan tre timmar. När vi tågande ut från biografen så råkade vi på en gammal arbetskamrat till mig och hennes man. Både vi och dom kände för att få något i magen så vi hittade en liten Pub/mat-ställe och  på menyn hade de  ärtsoppa med varm punsch sedan plättar med sylt och grädde. Det smakade så himla gott och vi hade riktigt trevlig  kväll  tillsammans.

Idag har vi haft ett riktigt vacker och solig dag. Plockade fram  stolar och dynor på balkongen .  Ja, det var nästan som en sommardag i solskenet . Ingvar kastade faktiskt av sig sin T-shirt en stund.  Vi fikade  och njöt i fulla drag av värmen …….samtidigt  längtade vi till ön  men det lär nog  dröja ett tag. Nu ska jag börja med middagen och det blir var sin färsk, stekt torskfilé

Ha en fin kväll!
Kram

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Oj har ni så varmt nu. tänk så snabbt det vänder och så ljuvligt
    Men vilken trevlig avslutning på bio kvällen

    Svara
  2. Så roligt att du gillade Avatar lite i alla fall och vilken trevlig avslutning på kvällen!

    Det var väldigt att ni hade så varmt igår! Maken försökte sitta ute en stund, men det var blåsigt och kallt, så det hjälpte inte att det var solsken. Idag har det varit grått, blåsigt och runt 0 gr hela dagen idag, inte speciellt trevligt uteväder med andra ord.

    Kram Ingrid

    Svara
  3. Hejsan Sylvia!
    Vilken trevlig biokväll och att du gillade Avatar lite i alla fall.
    Jag har inte sett filmen ännu bara lite snuttar an den på reklam men jag tyckte den verkade bra så jag ska nog se den.
    Har ni haft så varmt så tröjan åkte av det har vi inte ännu.
    Trevlig helg önskar jag dig.
    Kram U-B

    Svara
  4. Hej Sylvia.
    Är på g igen efter ofrivilligt sängläge. Jag vet, man ska inte ligga när man är förkyld men jag orkade inte annat. Nog om det.

    Tack för boktipset, har antecknat det på min boklista och ska söka den på biblioteket, min guldgruva, min plats på jorden, i alla fall nån gång i veckan;)

    En skön tisdag önskar jag dig, hoppas vädret är lika sagolikt vackert som hos oss.
    Kram
    Annette

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

