Solen är tillbaka…..

Vilken underbar vacker vinterdag vi haft här!  Strålande sol och bara 5- grader. Vi var ute i flera timmar och gick i solskenet. Nu var det också Efitdag för mig så jag  passade  på att ta lite utomhusbilder. När vi väl kom hem fick jag lust att prova ett recept jag fått på små brytbröd med riven permesan ost och hackade valnötter i. Degen är på 11 dl vetemjöl och det blir 25 st små bullar. Går bra att frysa och goda att ha till sallad eller soppa, passar nog till det mesta. Riktigt goda !

Nu har jag fått upp min Efitdag. Om du vill se fler bilder  finns de HÄR

Kram

Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Att se ett foto på dina nybakade frallor gör väl att vi alla blir sugna på en..! Valnötter lär ju vara så nyttigt sååå, dessutom.
    Kram, Agneta

    Svara
  2. Dom ser himla goda ut 🙂

    Kram Gurkiss

    Svara
  3. Gokväll Sylvia!

    Så goda dina bröd ser ut att vara, kanske något att testa. Jag är ju inne i surdegskarusellen just nu:-).

    Låter härligt med solen och ja vi har haft lite sol också i veckan och snön har börjat smälta. Från vårt tak hör man emellanåt lite konstiga ljud och det är snön som är på glid.

    Nu skall jag titta in på dina Efitbilder.

    Ha en go helg!
    Kramar
    Berit

    Svara
  4. Sitter i en bil utanför ett motell i Annecy och väntar på att herr P, min franske make ska ha tränat färdigt för hemfärd till Thonon les Bains vid Gènevesjön. Surfade runt bland bloggarna och trillade in bland ditt hembak. Sunt, optimistiskt och svenskt när man själv lever i kaos långt från Svea rike.
    Din blogg värmer. Så tack för att du delar med dig. Kram FAB

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

