OS-mössan är klar……

Man får verkligen vara glad att ha den förmånen att inte behöva iväg på morgontimmen för att försöka komma med en buss eller tåg till arbetet. I Stockholm uppmanades folk  att stanna hemma idag. Många fick i morse gå från förorterna in till sina arbeten  i 20- grader kyla.  SJ skyller på Banverket. Och Banverket skyller på regeringen. Vem bär ansvaret – förutom väder­gudarna? ja, det är frågan!

Igår tog jag en promenad i det soliga med kyliga vintervädret -17 grader var det just då och jag lyckades få tag i garn till OS-mössan som jag tycker är så himla mysig. Det blåa garnet var slut så det blev en gråblå nyans istället och det tycker jag inte gör så mycket…. lite mindre patriotiskt 🙂 Nu är den klar och jag är riktigt nöjd med den och nu ska det bli en mössa till i och med att Annika fick se den. Det gör jag så gärna och det var riktigt kul att virka när jag väl kom igång.  Annika sover över några nätter här hos oss.  Hon  kan då promenera till  sitt jobb och slippa trafikeländet  som säkert håller i sig några dagar till.

Kram

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Grattis till din nya OS-mössa, den ser ju jättefin ut. Nu slipper du frysa om huvudet. Jag såg ett inslag i TV om mössan ikväll. Designern till den hade aldrig varit med om maken.

    Jag sitter här och ser skidskyttestafetten och håller tummarna för att svenskorna ska kunna ta sig en medalj.

    Ha det så gott!
    Kram Ingrid

    Svara
  2. Hejsan, Sylvia!

    Mössan blev ju supersnygg! Grattis till ett fint hantverk! Vad duktigt du är och så snabbt du virkar, rena rama proffset :-)Faktum är att det blev snyggare med den lite blågråa tonen, då den inte ska användas i ”sportsammanhang”, om man säger så 😉
    Skulle ju bli hemskt om alla gick omkring med likadana, så detta var en kanonbra idé.
    Går ju bra med vilka färger som helst. Både garn o virknål nr.8 börjar visst ta slut, läste jag.
    Just nu fick jag ett erbjudande i mailen fr. Vartofta garn som säljer garn+mönster för 84:- till Os-mössan. Det är då La Paloma-garnet.

    Åh, vad trevligt att få ha dottern hemma, om så bara för några nätter 🙂 Det är allt en speciell känsla när ”de små liven” kliver över tröskeln till hemmets lugna vrå :-))

    Usch ja, det var väldigt så besvärligt det är med all denna snö och kyla. Här i Götet går i alla fall spårvagnen som vanligt till ytterområden utan problem, vad jag vet.
    Såg på TV-nytt hur alla skyllde på alla ang. tågförseningar m.m. En salig röra.
    Men faktum kvarstår! Det är vinter i Sverige, som alltid. Att vi inte är förberedda här, lite ”söderut”, är ju inte klokt.
    Uppe i norr har dom ju alltid snö och -30 varje år, i stort sett och dom överlever ju. Varför inte ta lärdom av hur dom gör?
    Men hemskt är det när tak rasar på idrottshallar och ännu värre att dom är så illa byggda.
    Ack ja, inte verkar vi vara förberedda på något utöver det ”normala” i detta landet. Skrämmande!

    Nu är det Curling på TV och hade tänk avstå då Sverige ledde med 6-1 mot Danmark. Men nu är det plötsligt 6 lika och sista omgången, klockan tickar på mot 02.00, men attans så spännande…
    Nattiskram, Agneta

    Svara
  3. Snyggt med den mörkare blå färgen tycker jag
    Lite olika var man bor i Stockholm tydligen också. Vår son och hans fru hade inga problem att ta sig till jobbet med pendeltåget in till stan vad jag förstått (Sollentuna)
    Men nu ska det väl lugna ner sig med snöandet
    Här har vi normal vinter

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

