Vargavinter……

Succé för OS- mössan


Gult och blått på toppen – och på knoppen. Den svenska OS-mössan slår alla rekord. Det börjar bli svårt att få tag på åttans-virknålar och  garnet likaså.
Det är ett så pass enkelt mönster, så alla vill göra den. Visst är den himla fin och mysig. Har nästan lust att virka en till mig själv. Skulle sitta bra på knoppen  under den kyliga vår och höst-perioden på ön.

Här kan du se hur mössan virkas och det finns även en beskrivning på den att skriva ut.

Vintern håller i sig i stort sett hela vårt land. Idag har vi 13- grader med snöfall och iskalla vindar. Tror nog  jag håller mig inne idag . Det börjar bli riktigt riskabelt att överhuvudtaget vara utomhus nu. Snöras och istappar från taken och svårt att ta sig fram i modden. Broddarna som jag köpt hos Klas Olsson för 149:-kronor funkar riktigt bra, ett måste i detta väglag som vi har på våra gator.

Anja åker sitt Super-G i kväll, som vi ska hålla tummarna för och hoppas att det går bra. Ska väl också ta en koll på deltävlingen i Melodifestival  som går från Göteborg. Måste säga att jag inte följt med så noga  men i kväll är det väl Darin som är favorit.

Önskar en riktigt Trevlig helg!
Kram

Följande inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Hejsan Sylvia!
    Visst är det spännande med OS, det måste jag ju erkänna även om jag tycker att det tar väldigt mycket utrymme. Stackars alla de som inte alls är intresserade.

    SuperG med SuperAnja måste man givetvis se och sen blir det väl melodifestivalen även om jag är måttligt intresserad av det.

    Jag läste förresten att Darin anklagas för fusk – han lär ska ha en kör i bakgrunden som förstärkning. Alla gör så gott de kan för att lura oss stackars TV-tittare.

    Ha en skön helg och håll dig inne tills vädret lugnat ner sig och de fått röja snön. Här lär vi inte kunna ta oss av gården i morgon utan insats från maken med traktor och snöskopa.

    Kram Ingrid

    Svara
  2. Hejsan, Sylvia!

    Tack för besöket 🙂

    Måste väl medge att melodifestivalen har spelat ut sin roll även för mig. Vet ju inte namnet på hälften av alla unga deltagare. Jag tyckte om Orsa spelemän och då är jag väl ”tant” :-))Men det är musiker det,som kan det mesta.
    För min del blir det Inspector Lynley på TV8 nu, 20.00. Har läst det flesta av böckerna,så då är det ju alltid kul att se tv:versionen också. Så blir det väl en titt på melodifestivalen när det är reklam på 8:an.

    Tänk ändå att den där virkade mössan blivit så poppis! Vilken kanonbra reklam och ökad försäljning av både garn och virknålar. Har lagt ut mönstret jag med och vem vet? Kanske jag ska våga mig på att testa. Man kan ju ta det garn och virknål man har till att börja med.
    Hoppas du får till en snygg OS-mössa för visst är det alltid lite blåsigt ute på öarna.
    Nu har vi -10 och snöhögen på balkonglådan bara växer. Gott att vara inomhus i halkan. Vi har haft kaos på vår lilla gata i dag för dom har bara plogat halva gatan! Så när det blev ett möte…tja, då ville ingen backa. Men til slut fick ju en ge med sig och den stackarn hade en stor släpvagn och körde rakt in i en snöhög och där satt dom fast.
    Nu min vän är det TV-dags med nya mysterier:-)
    Ha det så gott!
    Kramen, Agneta

    Svara
    • Men det var väl ett kul sammanträffande! Vi gör reklam för OS-mössan båda två samtidigt. 🙂 Ska leta garn på måndag!
      Kram!

      Svara
  3. Hej igen, Sylvia!
    Rätt ska vara rätt, så det blir några rader igen här.
    Det blev inte alls några mysterier för mig som jag skrev, för jag hade turen att hamna på SVT24 som visade curling och det var så jämt så det blev en extraomgång samt mätningar m.m. Tyvärr vann USA över SWE med 1 retfullt poäng. Men oj, så spännande det var in i sista minuten. Jag är helt slut 🙂

    Om du surfar in här i kväll, så kika på SVT24 23.00 för då är det dags för de svenska damerna som är så otroligt duktiga.
    Kram igen!
    /Agneta

    Svara
  4. Kul med mössan, det har jag missat men ev ska jag försöka få tag på garn. Vore skönt i kylan.
    Jag håller med om melodifastivalen, jag tittar men utan angagemang. Än så länge har det inte heller varit nåt jag riktigt gillat.

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

