Alla hjärtans dag…….

Nu är jag på banan igen! Idag känner jag mig riktigt pigg. Det blev ändrade planer och min födelsedag firade vi i lördags  hemma hos Magnus och Letie och jag fick känna mig riktigt lat och uppassad. Vi blev åtta stycken till bordet. De hade fixat goda pajer och sallader och så tittade vi på underbara  filmer och kort från deras semester på Filippinerna. Vi hade en riktigt fin dag och det var  ju en väldigt  bra idé för visst  kände jag mig lite slak efter förkylningen för att ställa till med kalas.

Idag är det Alla Hjärtans dag – en dag för vänskap och kärlek och  en tradition som kommit  till Sverige på senare år. Det sägs att blomsterhandlarna aldrig säljer så mycket rosor som just då! Tycker det är en trevlig tradition men vi har liksom inte tagit den till oss riktigt så för oss har det varit en vanlig lugn och fin söndag.

Det är minsann inte alla som  tycker att Alla hjärtans dag är något att fira. En 16-årig pojke skrev så här: Det viktigaste med dagen är att den tar slut. En pojke på 14 år beskriver hur det känns att inte bli uppvaktad: Jag hatar denna dag. Jag fick ingen ros,  fast jag gav bort fem.

Kram



9 thoughts on “Alla hjärtans dag…….

  1. Hej, Sylvia!

    Tack för besök, glad blir jag, som alltid 🙂

    Skönt att höra att du är i form igen. Idén med att bli uppvaktad på födelsedagen är ju helt rätt, när man tänker efter. Inte ska man slita ut sig för att ha en massa gäster på besök. Man ska ju firas och ha det gott!
    Nu var deet ju lite extra kul också för att ni fick se/höra om resan.

    Jag har aldrig firat hjärtansdagen, men i år sände jag ett urgulligt kort till barnbarnet med en go nalle på som har ett hjärta i knät där det sårt KRAM. Han blev så glad så, att han fått post 🙂 Viktigt när man snart är 4 år.
    Stackars arma pojkar, i tonåren, som ska hänga med på allt detta med hjärtan. Dom ligger ju lite ”efter” oss tjejer 🙂 Jag lider med 14-åringen som inget fick, men gav. Hoppas att han repar sig 😉
    Livet är en strid och det börjar tidigt.
    Krya på dig ordentligt nu och ha det så bra.
    Kylan kommer att hänga med ett tag till enligt TV-meterologen i kväll 😦 Svinkalla nätter! Usch, nu vill jag ha vår! Så det så.
    Kramen, Agneta

  2. Hejsan Sylvia!

    Så skönt att du känner dig återställd från din förkylning. Här är vi småförkylda både Åke och jag. Han började och nu har jag fått det också, men det är ingenting allvarligt, bara en vanlig ”bondförkylning”.

    Alla de här olika dagarna är säkert jobbiga för de som inte har någon att fira eller inte blir firade själva. Mors dag, Fars dag, Alla Hjärtans dag – det är dagar som förutsätter att man har någon nära och kär och det har ju tyvärr inte alla.

    Ha det så bra!
    Kram Ingrid

  3. Tack för din kommentar idag och för din omtanke. Eva och hennes familj är inte alls drabbade av den här nya katastrofen, den är ganska långt ifrån där de bor, men man vet aldrig, så bergigt och dant som det är överallt kan det hända något när som helst. Gaggi, där Eva bor ligger i en dal med höga berg runtomkring, så vill det sig illa så…..

    Kram Ingrid

  4. Hej Sylvia.
    Först: Ett försenat men varmt grattis, jag hade ingen aning om din födelsedag, kanske får jag lägga in dig på min grattislista så jag kan komma och sjunga för dig nästa år;)
    Skönt att förkylningen gett med sig, det låter som en riktigt mysig och trevlig helg.
    Men så sorgligt att valentindagen har blivit så påträngande, så påtvingande att unga människor mår dåligt av den, det är ju inte tanken. Fast jag har många gånger sett fenomenet i amerikanska filmer, där betyder en missad uppvaktning total katastrof. Sorgligt att vi tar hit det tänkandet.

    Kram,
    Annette

  5. Hej Sylvia!

    Stort varmt grattis i efterskott och så skönt att förkylningen gett med sig och att du blev firad utan att behöva göra något själv, det behöver vi ibland.

    Ja, dessa dagar som kanske inte är så roliga för alla mer än för köpmännen dom firar vi inte utan det är roligare att bli uppskattad lite då och då utan speciella dagar:-).

    Just nu vräker snön ner utanför mitt fönster och jag som inte vill ha mer snö nu, vi har ju kommit hem från massor med snö och vi har ju snö kvar här också:-).

  6. du får en ros av mig för du bjuder på dig i din blogg och för att du bjuder på dig på IT-cafeet och gör en insats där- vilken jag inte tror är liten. Det är roligt med människor som bjuder på sig av olika anledningar och jag själv är en ibland en alltför hjälpsam person 🙂 , men jag tycker jag får positivt ut av det mer än det känns jag presterar…… och jag är glad var född med den känslan. jag fick en orkidee från iIea i år på alla hjärtans dag , där kostar dom bara 79 kr- enstänglad, och jag fick välja en färg själv. Det var första gången………. kanske man varit lite extra go denna vinter…. ha ha…. annars är vi inga stora presentgivare denna dag.
    Ha d gott !

  7. Hejsan Sylvia!
    Grattis i efterskott eftersom du har fyllt år.
    Ser att dagen blev trevlig trots din förkylning.
    Visst är det härligt att få bli uppassad och må bra.
    Härligt också med semesterbilderna det är sånt man behöver när det är kallt och mycket snö här.
    Må så gott vännen kram U-B

  8. Grattis i efterskott! Nu har jag läst ifatt hos dig, sett bl a mössan med beskrivning och tänkt att nu är det 50 år sedan jag använde mössa senast… Ha en skön söndag! Kram/Bia

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

