Ny månad

Idag är det första  februari och nu har vi lagt  januari månad bakom oss.  Ännu håller kung Bore sitt järngrepp över oss. Ja, idag var det  något mildare men meteorologerna lovar mer snö och kyla framöver.
Snöröjningen har förstås svårt att hinna med och trottoarerna hinner de inte med alls här. Moddigt och isigt som sjutton är det och även en koll uppåt hustaken för istappar och snöras är att rekommendera. Vi går i alla fall mot ljusare tider för dagarna blir allt längre och ljusare och fågelkvitter hörs så smått bland buskarna.

Nu har Magnus och Letie kommit hem från Filippinerna. Planet landade sent igår kväll på Arlanda helt enligt tidtabell. Det  går väldigt bra att följa upp tiden när planet landar eller om det blir förseningar på nätet. Allt hade gått bra men trötta var de efter flygresan som tog ca. 18 timmar. Senare får vi väl höra om allt  spännande de upplevt.

I morgon ska jag vara på IT-kafét. Jag ska  hoppa in för en  stödperson som blivit sjuk och det gör jag så gärna.

Önskar en skön kväll!

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Hej, Sylvia!

    Även jag har just uppdaterat, så mailet från din blogg kom precis i lagom tid. Praktiskt att prenumerera på din blogg.

    Men gud så skönt att ungarna är hemma i ett enda stycke. Förstår så väl att du nu känner dig lugn och go igen 😉

    Resan är ju så lång så dom lär väl sova någon vecka eller mer 🙂
    Det tar på krafterna att vara ung 😉
    Förstår att det ska bli spännande för dig att kika på alla foton och bli uppdaterad om läget därnere.

    Dom fick väl en kallduch när dom klev av planet och möttes av kylan. Usch ja, längtar efter lite värme gör man ju, trots att det är vackert samt normalt med kyla på vintern.

    Hoppas att du har broddar när du ska ut i halkan i morgon till IT-cafét. Här är trottoarerna isgata så skridskor vore lämpligt att ha på fötterna.
    Fattar inte varför dom inte sandar/saltar!

    I morse vid 03-tiden fick dom för sig att skotta inne på gångarna på gården…grr… vilket oväsen det blev och alla vaknade, gammal som ung. Hade räckt bra med lite salt/sand. Det är inte alltid bra att bo i 1:a vån.

    Kram på dig vännen!
    /Agneta

    Svara
  2. Hejsan Sylvia!
    Så skönt att ha ungdomarna hemma igen, men vilken chock för dem att komma från värmen hem till all den här snön och kylan.

    Här på Gotland saltar man inte, så vi har ingen modd, men desto halare i stället och trottoarerna ser man nästan ingenting av för all snö. Snövallarna är hur höga som helst, de skulle verkligen behöva köras bort.

    Du är duktig du Sylvia som hjälper till på IT-kafét, attdet är uppskattat förstår jag mer än väl.
    Kram Ingrid

    Svara
  3. Skönt att dina ungdomar kommit hem. Jag är alltid orolig när mina barn är ute och far.

    Jag har försökt komma in på din sida flera gånger men det var tvärstopp men helt plötsligt så gick det.

    Vad billigt du har handlat ser jag. Det är bra att passa på och ha i reserv. Ibland vill jag inte laga mat och då är det bra att ha i frysen.

    Väldigt billiga glasögon har du köpt också. Här kostar ett par progressiva minst 7.000 men det har kommit en till butik till staden så jag får testa där om det kan vara billigare.

    I dag har jag gått alldeles själv till Konsum och handlat. Vi har ju bara ca 300 meter dit men jag blir lite rädd när jag ramlar. Jag har alltid broddar på mig utomhus men det hjälper nog inte i en trappa.

    Kram och hälsningar från Siv

    Svara
  4. När det gäller snöröjning vet ja ginte vad som hänt. här i Norrland har det ju alltid varit mycket snö men plogat
    Men nu har kommunerna helt plötsligt inte råd till plogning längre
    Trist är det att gå i snö upp till knäna
    idag är det sol ,kallt och plogat

    Svara
  5. Hejsan Sylvia.
    Skönt att dina kära är hemma igen, det måste vara hemskt jobbigt att resa i så många timmar, det skulle jag inte klara. Fast de är unga, då är det ju okej.

    Visst går vi mot ljusare tider och det är ju skönt, fast jag måste erkänna att jag blir lycklig av att se all snö, det är vi inte bortskämda med här i Göteborg, regniga vintrar är vad vi bjuds på i vanliga fall.

    Ha det gott och gå försiktigt i halkan;)
    Kram,
    Annette

    Svara
  6. elisabeth

     /  10 februari 2010

    Jaaa….. viss är det skönt att januari är ett förlegat kapitel. Februari månad är en av mina favoritmånaden – fyller man då så blir det speciellt. Njuter alltid av att ljuset kommer så med glädje varje gång, som du skriver dagarna känns längre. har man tur kan det kännas som vår vissa dagar – något jag alltid går och längtar efter, synd bara att allt går så himla fort, tänk att det var minsann man inte kände som ung – vilken tur tänker jag idag 🙂 . ha d gottast.

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

