Har hämtat glasögonen…..

Idag har jag hämtat mina glasögon och nu sitter de på näsan och det känns bra. Nu har jag fått en riktig  falkögon – blick må ni tro. Fick ett SMS i morse  om att glasögonen var klara att hämta. Tog tunnelbanan och hämtade dom. Kl.11 skulle jag vara på IT-kaféet så det blev att snabba på. Modellen är enkel men ändå lite ärtig, med bruna inte för markerade bågar så inte ansiktet försvinner helt. Tror jag kommer att trivas med dem. Priset blev 2985:-kr och två års-försäkring ingår. Det tycker jag är mer än överkomligt. Nu har jag försökt ta några bilder på dem och det var svårt.

På IT-kaféet  var det full fart idag. Det blir mer och mer vanligt att besökarna har sina egna bärbara  datorer med sig och har frågor om just sin dator. Det är inte alls så dumt för det är mycket lättare att förstå och ta till sig information när man sitter vid sin egen dator. Vi håller till i Tantos Servicehus och det har funkat bra men det har blivit ganska så  trångt med tiden. Nu ska vi  få en större lokal där vi även får ett extra rum för att kunna hålla kurser och det bästa är att det blir en ingång  från gatan. Som det nu är måste man passera de gamlas matsal för att komma till  kaféet och det har inte varit så populärt. Det nya kommer att öppnas i februari någon gång . Det ska bli kul att se hur det blir!

Kram

8 thoughts on “Har hämtat glasögonen…..

  1. Godkväll i stugan.
    Jättesnygga glasögon och skapligt pris också. Jag tror det börjar dra ihop sig till ett besök här också. Minns så väl när jag fick de nuvarande på näsan, då upptäckte jag rynkor som jag inte hade en aaaaning om att jag hade;)

    Så du funderar på en nedläggninga av din hemsida, ja jösses, de tankarna kommer över mig också då och då men på nåt konstigt sätt så rinner det ut i sanden, förutom ett par månader förra vintern, då rök hela hemsidan men så kom lusten tillbaka. Men det är många som stängt sina sidor, bloggandet och till en del även Facebook har väl tagit över.
    Hur du än gör så är ju bloggen kvar och det gläder jag mig åt, jag och säkert alla andra också.
    Oj, det blev långt, detta, nåja, ibland måste det ut;)
    Må så gott.
    Kram,
    Annette

  2. Hej Sylvia!

    Jag tycker dina glasögon verkar jättefina och passar säkert till dig. Jag är ju linsbärare och har aldrig förlikat mig med glasögonen riktigt, men har ändå alltid ett par i reser.

    Roligt med ITcafeet och att många nu har egna datorer, det är positivt tycker jag, man måste ju hänga med:-).

    Här är det fortfarande lite förkylt och det verkar vara en ovanligt envis förkylning vi fått, men idag har William varit här och då piggnade vi till av allt vi gjorde. Vi har åkt tåg och besökt massor av huvudstäder i Europa. Stolar utplacerade i vardagsrummet var tåget:-).

    Kramar
    Berit

  3. Hejsan, Sylvia!
    Tack snälla du för hälsningen, hade ingen aning om att det var Agneta-dag.
    Glasögonen är mycket eleganta, enkelt och diskret som det ska va, så att ditt vackra ”face” syns:-)
    Men jag hade, av någon anledning, aldrig förväntat mig att du skulle välja de moderna med breda skanklar, eller vad det nu heter. Det är väl en vanesak, men jag skulle nog få svårt att se åt sidorna. Men, vem vet? Kanske mina nästa, blir lika dana.
    Att fotografera glasögon är då inte det lättaste, men du har lyckats perfekt 🙂 Men attans vilka priser! Får man ingen rabatt när man har en ögonsjukdom? Eller räknas inte starr som sjukdom? Eller pensionärsrabatt?
    Strumaögonen mina, räknas inte som sjukdom märkligt nog, utan jag får snällt köpa mängder av olika glas, då synen förändras stup i kvarten på en o samma dag. Har flera gamla bågar och en låda full med glas och byter ut glasen i bågarna när det behövs. Ack ja.

    Så kul du verkar ha det på IT-cafét, sådant håller då hjärnan i full gång. Du är duktigt som lär ut IT.
    Bra att ni får det lite större och bättre nästa månad, för inte låter det kul att passera matsalen. Varken för de som sitter där och äter eller för er.

    Ha det så gott!
    Kramen, Agneta

    • Ja,du nu är tanten riktigt inne 🙂 inte tycker jag det var så dyrt. Det är progressiva glas och två-års försäkring ingår.Hos Synsam skulle de säkert kosta det dubbla.
      Trevlig helg vännen!
      Kram Sylvia.

      • Men det förklarar saken. Tack 🙂
        Progressiva glas brukar vara svindyra, så då håller jag med om att detta var billigt :-)Jag skulle själv behöva progressiva, men det har inte blivit av bara. Det tar väl lite tid att vänja sig, kan jag tro.
        På tal om oviktig information så har vi just nu, mitt i natten, plötsligt fått -10 igen…Brrrr. Vi var ju nere på 0 med modd och elände.
        Din ”header” är så superläcker och ger en inre harmoni som jag inte kan förklara. Mera oviktig info. 🙂
        Kram på dig vännen! /Agneta

  4. Hejsan Sylvia!
    Så snygga dina glasögon är dom blir säkert bra på dig.
    Vilket pangpris du fick jag frågade i en butik här och då skulle det kosta över 7000 kronor.
    Jag ska kolla runt lite olika glasögonaffärer när det är dags för mig.

    Så kul det verkar vara på IT kafé och du är duktig som hjälper andra.
    Det måste vara bra träffpunkt.
    Trevlig helg min vän.
    Kram U-B

  5. De där var snygga !
    Jag skulle nog också behöva skaffa glasögon, för jag börjar få så svårt att läsa små bokstäver.
    Vad kul att du hittade till mig !
    Har precis varit i en annan blogg, som kommenterade hos mig i går, och läst ett inlägg om vikten av att kommentera, för att själv få fler besökare.
    Nu vet jag inte hur många som hoppar vidare från mina kommentarrer, för folk är i allmänhet lite dåliga på att själva skriva kommentarer hos mig. ( Följaktligen öppnar de väl aldrig kommentarsfältet heller. )
    Du fick i alla fall en ny besökare. – Mig ! =D
    Jag kommer nog tillbaka på fler besök också !
    Kram i snökaoset !

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

