Tulpandagen

Nu har jag haft en liten fredagsstädning . Ja, jag har dammat och farit runt med dammsugaren en stund, tycker det  känns mer som en fredag då.

I år är det 20-års jubileum för den speciella tulpandagen. Fredagen den 15:e januari kommer Blomsterfrämjandet att dela ut cirka 12 000 tulpaner i fem svenska storstäder läste jag på nätet. Det tyckte jag lät så spännande så när jag var ute och handlade gick jag en sväng till blomsteraffären för att köpa en bukett men inte var det någon utdelning i min blomsteraffär vad jag kunde se. Jag tågade hem nöjd och glad ändå med en vacker bukett med rosa tulpaner.

Den här vackra tulpantavlan  kommer från Berit. och den gulliga lilla vasen med tulpaner kommer från Annette. Blev så glad och ett stort tack till er båda.

Önskar en fin Tulpandag och en Trevlig Helg!

 

Kram 

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Ha det riktigt och njut av tulpanerna

    Svara
  2. Jag brukar alltid köpa en bunt tulpaner denna tiden på året, men skriver jag ej knallröda på inköpslistan, så får jag just sådana ;-( Nåja, på onsdag får det bli inköp av den obligatoriska tulpanen, oavsett färg!

    Tack för besök och kommentar. Skönt/trist att veta att SDF inte sköter sitt jobb i andra delar av landet. Men ”moster” har ju tur som har dottern till hjälp. Har jag också haft, men så flyttade hon till landet.
    Lönerna ligger nog inte så illa till, men det är väl ett lågstatusjobb, av någon anledning, som jag inte begriper mig på.
    Usch, orkar inte tänka på saken för ingen har varit här och åtgärdat något. Tids/pengarbrist har vi i kommunen.
    Nattiskramar, Agneta

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

