Nu har jag beställt ….

Idag har jag beställt nya glasögon hos  Smart eyes. Fick tag i en riktigt trevlig manlig optiker. Talade om  att jag nyligen varit hos ögonläkaren. Han tyckte också att jag  såg så pass bra att en operation kunde vänta. De är nu klara att hämta om en 8-10 dagar.

Tog sedan en promenad i det vackra vintervädret med rimfrost på träd och buskar och 8 minusgrader. Hade kameran med mig men attans vad det blev kallt om händerna men några bilder fick jag till.

 
Du kan se flera bilder HÄR

 Nu funderar jag på att så smått stänga ner min hemsida. Jag är så dålig på att uppdatera den och det känns som den har gjort sitt och jag har inte riktigt samma gnista längre att förnya den. Nu har jag tänkt att föra över några sidor som jag vill ha kvar i en förenklad form till bloggen om det nu kommer att funka Jag har börjat med silversidan.  

Kram

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

7 kommentarer

  1. Hej, Sylvia!

    Grattis till nya glasögon! Nyfiken i en strut är jag på färgen på bågarna, men inte ett ord nämner du om detta;-) Ja ja, det gäller att hålla oss alla på halster ett tag till!
    Har kikat på dina fina foton i helskärmsläge! Kanonsnyggt. Skrattade gott åt högen med julgranar:-)

    Din header med kåkarna är så fin så. Var ju inte så längesedan dom visade Söderkåkar på TV. Jag gillar de gamla filmerna:-)

    Nåväl, nu kommer du att se som en korp framöver 😉 Kanske så bra, så att du SER att hemsidan ska vara kvar:-))
    Får du plats med både ön, södermalm, foton, efit m.m. på bloggen??
    Den blir ju ”knõkfull”..ha ha ha! Den börjar redan bli överfull i högerkanten med senaste kommentarer, live trafic m.m. Spalten är lång som en ”drasut”:-)))

    Fast det är klart, det finns ju lite plats kvar överst….lika bra att fylla den delen också och ha allt samlat på samma ställe.

    Och gästboken försvinner också då?
    Nä, din hemsida kan väl få vara kvar, den stör ju inte. Är jättekul att kika in där ibland.

    Ack ja, så det har blivit med ”bloggeriet”!
    Bloggarna börjar likna hemsidor fast med dagboksnoteringar i. Hugget som stucket.

    Men kanske smidigare att arbeta med, vad vet jag.
    Har ju inte kommit dithän ännu. Vill gärna ha besökare till alla mina egna sidor, inte bara vad jag gjort,tycker/tänker/tror, som dagboken indikerar.

    Mina telefoner krånglar sedan i måndags, drar ur jack i alla rum o kök o byter o har mig, men inte funkar det som det ska. Alltid är det nå´t som strular.

    Har norpat din superfina vinterbild..urkul!De smala benen i de vackra gamla skridskorna..! Smakfull och rolig:-) Tack!
    Ha det gott!
    Kramen, Agneta

    Svara
    • Bild på glasögonen kommer snart :-)Kanske det blir svårt att slå samman blogg/hemsida? Får tänka på saken.
      Tack och jätteroligt att du tog med dig vinterhälsningen!
      Kramis

      Svara
  2. Så vackra foton du har tagit,jag måste skärpa till mig känner jag
    När det gäller vista så kan du ju kolla men jag har för mig att det är en annan lösning

    Svara
  3. elisabeth

     /  14 januari 2010

    en av de roligaste fotona tycker jag är när man får följa med på promenaden, du måste har massor av sådana 🙂 njuter av denna och det ger bevis på levande livet är utanför…….. Ang optikerna , jag har nog haft väldigt varierande och ‘hört mycket’ varierande, t ex att om man har från sitt företag ej talat om att man har rabatt förrän vid betalningen, kan de rent ut sagt bli ilskna och inte lika tillmötesgående och vilja ge sevice….hmm , konstigt men sant… lika som man nu hör på radion att rot-avdraget gör att företagen spetsar på priset på hantverket – det är väl i alla fall retande, alla ska minsann sko sig när det går:-) oschysst och mycket fult tycker jag.

    Svara
  4. Hej Sylvia!

    Så spännande med nya glasögon, ser framemot foto när du har fått dom.

    Tack för att få följa med på promenaden och det var fina foton du tagit och ja nu är julen borta och ganska så skönt är det. Det är härligt när den är, men sen fort bort med den och så går vi mot vår igen:-).

    Känner igen mig med hemsidan, har ju min kvar också och har tänkt avsluta den och bara ha bloggen och bevara en del sidor, det är ju bara det att ta tag i det:-)).

    Idag har jag varit med dotter Gunilla på läkarbesök, mest för att hon skulle hitta rätt:-), men vi fick några härliga timmar tillsammans med massor av prat och även några inredningsbutiker hann vi med:-).

    Ha det så gott!
    Kramar
    Berit

    Svara
  5. Hejsan Sylvia!
    Så kul med nya glasögon nu är jag väldigt nyfiken på dom.
    Vi får väl se ett kort sedan?
    Härliga vinterbilder du tagit.Jag var också på promenad och hade kameran med mig men jag har inte tittat på bilderna ännu.
    Få seom det blev något jag kan vaisa senare.
    Tevlig tulpanens dag.
    Kram U-B

    Svara
  6. Man skulle nästan kunna tro att det var vår son du träffade på Smart Eyes…………men han är pappaledig just nu 🙂

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

