Glatt besked

Glatt besked blev det idag hos ögonläkaren. Det  behövdes inte någon operation och jätteglad blev jag. Min grå starr som jag har på högra ögat har inte ändrat sig nämndvärt sedan förra undersökningen och det var fem år sedan jag var på kontroll. Själv trodde jag det var fyra. Synen däremot var försämrad på båda ögonen. Nu blir det att sticka iväg till optikern och skaffa nya glasögon för de jag har nu  måste vara minst sex år gamla. Ska göra ett besök hos  Smart eyes snarast som har bra priser och massor av fina bågar. Ingvar har köpt sina glasögon där och är väldigt nöjd.

Så har jag varit en sväng  ner till tvättstugan,  tvättkorgen var överfull av juldukar, gardiner och  annat smått och gått. Visst känner man sig nöjd när tvättkorgen är tom.

På TV i kväll har vi både ”På spåret ” och ”Let´s Dance ” där bland annat  Gudrun Schyman, Marcus Birro och Stefan Sauk deltar. Jag vill gärna se Let´s Dance för jag gillar dans och kanske lite festligare att titta på en fredagskväll. Ingvar vill se På spåret, som jag också gillar. Vi får se vilket program vi spelar in ?  Troligen blir det På spåret  🙂

Önskar en  trevlig Helg !
Kram
 

Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Sylvia!

    Varmt GRATTIS!

    Måste kännas som en sten som faller fr. bröstkorgen och klumpen i magen är väl som bortblåst, om du nu haft någon 🙂 Oro har en tendens till att sätta sig i lilla magen.

    Hoppas du hittar bra bågar till nya glasen. Jag finner det synnerligen jobbigt att leta bågar, det värsta jag vet. Kan aldrig bestämma mig:-)) Så beror det på priset också, en hel del.

    Nu så hoppas jag att du inte väntar så länge till nästa ögonkoll, för med starr vet man aldrig så noga.

    Jag är en s.k. ”tvättoman”. Älskar när det är tomt i tvättkorgen! Den biten tar ju hemtjänsten hand om, ”efter förmåga”, nu på måndag. Men var 3:e vecka är på tok för sällan för mig, så det blir mycket handtvätt.

    För mig blev det ej På Spåret (orkar inte med dom där grabbarna Fredrik o Philip, blir stressad av dom.) Ingen dans blev det heller, för jag hamnade på TV8 och såg på en ung, smärt och läcker Elvis Presley, anno 1970.
    Hoppas kunna se dansen på reprisen.

    Nu får du roa dig med att shoppa häftiga glasögonbågar! Ska bli jättekul att få se foton här i bloggen:-)
    Lycka till med köpet!
    Kram på dig vännen!
    /Agneta

    Svara
  2. Så skönt Sylvia!

    Det måste ju kännas jätteskönt att starren inte förvärrats. Och att få nya glasögon blir väl trevligt även om det svider i plånboken. Du får visa här i bloggen sen så att vi får se vad du väljer för bågen.

    Ha en fortsatt fin lördag och helg!

    Kram Ingrid

    Svara
  3. Hejsan Sylvia!
    Så skönt för dig att starren inte blivit sämre.
    Det kan väl vara kul med nya glasögon och nu finns det mycket snygga att välja på.
    Nu blev jag påmind att jag nog borde gå på synundersökning.
    Mina glasögon är ganska gamla och jag har ju haft lite trassel med ögonen ett tag.
    Synd att inte vi har Smart eyes här hos oss.
    Kram U-B

    Svara
  4. Ja bra glasögon måste man ha. Jag har också början på grå starr och även trycket skiftar så förmodligen så är det också grön starr

    Svara
  5. elisabeth

     /  12 januari 2010

    glada besked som ditt och i andra sammanhang med hälsan är så befriande och skönt få uppleva, för hälsan blir ju viktigare och viktigare för varje år………. det är bra att det blir ett mycket mera hälsotänkande, som att inte röka på sjukhus, att hålla sig i bra kondition, bra mat, och stressa mindre, ej vara i uppe imodebranschen, fördela sina pengar fel pga att alla andra har det så, aldrig vara nöjd, aldrig ha tråkigt…… att de bara orkar brukar jag tänka……… Allt detta måste ju vara sånt som i negativ riktning tar kål på oss……… Tycker faktiskt att det är riktigt peppande med hälsa och kör mitt race 🙂

    Svara
    • Hälsan blir nog allt viktigare ju äldre man blir.
      God fortsättning på dig Elisabeth och tack för alla goa besök under året som gott.
      Kramen Sylvia

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

