God fortsättning

Önskar en god fortsättning  på det nya året och hoppas 2010 ska bli ett riktigt fint år för oss alla.


Nyårsafton hade vi det trevligt tillsammans med syrran och jag bjöd på oxfilé och potatisgratäng. Oxfilén var en julklapp från sonen Magnus. Vi fick två fina oxfiléer och en lammstek av Niklas. Vi önskar inga prylar längre och vi var så nöjda med dessa djupfrysta klappar.

Magnus och Letie har åkt på semester i fyra veckor till Filippinerna. Vi har varit oroliga för resan men idag fick jag ett SMS att allt har gått bra. De är fyra som åker och de är just nu på väg från Manilla till Baguio som ligger 30 mil norr om Manilla och där i en liten by  har Letie sina släktingar. Mormor, systrar och kusiner. Det är inte första gången de gör denna resa så de har väl vanan inne men visst känns det lite oroligt. Filippinerna är ju ett fattigt land med korruption och stridigheter men kanske mest i södra delen av landet och just nu också ett vulkanutbrott på Mayon i östra delen av landet
Ja, nu blir det oroligt några veckor framöver ska jag säga. Vi tyckte de skulle vänta med resan men det var det inte tal om. Klimatet är som bäst där just nu. Ja, man rår inte över ungarna längre.
Nu väntar jag bara på nästa SMS !
Kram Sylvia

Lämna en kommentar

7 kommentarer

  1. Hejsan Sylvia!

    God fortsättning själv. Jag förstår din oro, men du ska se att de kommer att gå bra och att du snart har dem hemma igen,

    Nu är det bara en helg kvar och sedan är julen över för den här gången och vardagen tar vid igen. Vi som inga barn har märker ju inte av sportlov/vinterlov, så nästa helg för vår del är påsken.

    Tiden mellan jul och påsk gillar jag, den är så vilsam. Inget trädgårdsjobb, inga egentliga måsten utan gott om tid för promenader och andra sätt att fördriva dagarna med.

    Ha det så gott!
    Kram Ingridf

    Svara
  2. Hejsan, Sylvia!

    Vilken bra idé med lite extra god mat i julklapp:-) Även jag fick en, i mitt tycke, kanonbra julklapp i år. Presentkort som kan användas i matbutiken:-) Jättebra!
    Önskemålen ändras med ålder och inkomst. Har just ondgjort mig ordentligt på min hemsida över sänkta folkpensioner fr. januari, så julklappen kommer väl till pass.

    Ack ja, att man ska vara så förbaskat orolig när vuxna barn är ute o reser. Jag är precis likadan och det lär väl sitta i för evigt. Usch, en riktig ”kycklingmamma” har jag alltid fått höra att jag är. Nåja, hellre det än att inte bry sig alls.

    Lite extra uppmärksam blir man alltid på vad som händer i just det landet/området där ungarna är och så oroar man sig för allt man läser och hör:-)) Ja ja, man måste ju skartta åt det hela, för inte går det att påverka situationen genom att vara orolig. Den som mår dåligt är ju man själv och ingen annan.
    Himla tur att det finns SMS numera och tillgång till datorer lite överallt i världen. Inte undra på att våra mammor var oroliga när vi var unga och var ute o reste. Då fick dom snällt vänta på brev/vykort och det tog tid, lång tid.

    Ha det nu så bra Sylvia och försök att inte tänka oro, bara njut i tanken av att dom har det gott i värmen 🙂
    Nattiskramar, Agneta

    Svara
  3. Gokväll Sylvia!

    Åh, vad man känner igen sig med oron för barnen,. Tänk det blir aldrig lugnare trots att dom är vuxna:-). Jag tror säkert att allt kommer att bli så bra och dom kommer hem ordentligt igen, men som sagt är man förälder så är man.

    Så härlig Nyår ni verkar ha haft med god mat. Härliga julklappar med sånt som man kan använda och äta upp, det tror jag jag skall föreslå till våra barn:-).

    Ha det så gott i Trettohelgen!
    Kramar
    Berit

    Svara
  4. Hej goaste vännen!

    Usch vad jag kan känna igen mig i dig, när jag läser vad du skriver. Men det är ju som så att vi har satt våra små älskade barn till världen & vi vill då skydda dem från allt ont som kan ske….

    Men jag håller mina tummar att deras resa bara ska vara till glädje fr er alla. Å jag hade väntat på sms jag med :o)

    Önskar er alla en riktigt god fortsättning på det nya året & tackar dig så innerligt för din vännskap under året som flugit förbi :o) Ser fram emot ett nytt år med en massa nya utmaningar :o)

    Kramis Bettan

    Svara
  5. God fortsättning, Sylvia.
    Ja du, vi oroar oss för våra barn oavsett ålder, det hör moderskapet till och det får vi leva med. När sonen var i Kina i somras en hel månad och studerade, då var jag som en virrhöna här, varje sms blev som ett lugnande piller för mig.

    ”Syskonkärlek” av Sheila O´Flanagan, den gillade jag mycket, en både roande och rörande bok.

    Må så gott.
    Kram,
    Annette

    Svara
  6. elisabeth

     /  06 januari 2010

    finns väl inget godare än oxfilé och potatisgratäng. förstår de är känslomässigt inställda på resan, en resa behöver inte gå så långt för att en oro ska infinna sig…….. Vilka fina julklappar du fick, jag kom på en annan julklapp du kan ha på din önskelista, är säker på att du gillar den, den är en av de nyfunna glädjeämnena för detta decenniumen och mig, jag är lite sen ute mot alla andra, men när snö går smälta till regnvatten så passar jag på, det är den fantastiska orkideén jag syftar på såklart !. Blomsterhandlarna har som alla vet de finaste exemplaren, men roligt är att de går och fynda typ på ICA för 70 kr, Ikea har förstås också börjat, vet inte sen när…….
    ha d gott ! kramar och god fortsättning och tack för dina inlägg att du skriver på din hemsida och delger det du vill.

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

