Snart får vi skriva 2010

Ja, nu är julen över och det känns nog lite tomt men också ganska skönt att få gå och strosa och göra ingenting. Idag var jag ute en sväng för att titta på REAN. Skulle bara titta men fick se ett par jättefina svarta pumps  i skinn med en liten fin klack och de passade mig riktigt bra. De var nedsatta i pris från 690 kr till 490 kr,ett bra pris så jag klippte till.

Här har vi det rätt kallt just nu 8 minusgrader och gatorna är så isiga så jag funderar på att köpa ett par broddar att sätta på kängorna. Det ska visst fortsätta vara klart och kallt över nyåret. Hörde just på radion att sjukhusen är överfulla av patienter med halkolyckor av alla de slag.

Nu får vi snart skriva år 2010 och ett nytt årtionde tar sin början. Spännande att se hur det kommer att gestalta sig. Hoppas på ett bra år för oss alla.

Vi firar in det nya året tillsammans med min syster. Vi ska äta något gott och ha det lugn och fridfullt. Ja,det blir väl fyrverkeri och ett smällande av raketer vid tolvslaget som vanligt. Vi har en härlig utsikt från vårt fönster och det är tjusigt att se när himlen fylls med stjärnor i  vackra färger men kanske inte alls lika roligt för alla, tänker mest på hundarna som far illa av allt smällande.

Önskar allt gott på det nya Året 2010
Kram Sylvia

9 thoughts on “Snart får vi skriva 2010

  1. Hej, Sylvia!

    Ack ja, halkan ställer till det ordentligt. Gott att vara inomhus. Kallt som attan är det också, hela dagen runt -10 här och till natten vete katten hur det blir.

    Att sätta broddar på skorna är en god idé. Ramlar man så går väl lårbenet i kras…!
    Har sett hur folk mer eller mindre gått i snigelfart här ute på trottoaren/gatan i dag med tunga kassar i händerna och mössan neddragen till ögonbrynen…Brrrr.

    Men vilken lycka att hitta något bra på Rean! Svarta pumps är alltid rätt och så himla snyggt också:-)Grattis till nyårspresent:-)

    Visst är det vackert med fyrverkeri, men numera finner jag det jobbigt med oljudet som medföljer. Jag bor ju liksom i en svacka här nere vid Mölndalsvägen med höga berg på båda sidor, så här blir ett eko utan dess like. Det är faktiskt så illa att mina fönster brukar skaka och då är det för mycket. Hoppas bara inte det blir som förra året, fyrverkeri på vår innergård, för det var hemskt. Ja ja, inte lätt att tänka på andra när man är ung och smått berusad.

    Men åh vilken söt bild du lagt in. Var hittar du allt fint?
    Vill du ha en ”snitsig” domän så har jag lagt ut länk till one.com på min index-sida. Min nya är praktisk och enkel mot Telias adress. Gott om utrymme för hemsidan får man också. Då valde jag ändå det billigaste alternativet.

    Tack snälla vän för året som gått med alla fina mail och kommentarer m.m. 🙂 Hoppas vi hörs nästa år igen, om inte förr.
    Jag önskar dig och hela familjen ett riktigt Gott Nytt År 2010!
    Kramen, Agneta

  2. Gokväll Sylvia!

    Låter härligt att hitta skor till billigt pris. Har inte själv varit ute på rea ännu, börjar undra vad som hänt med mig:-), jag brukar ju vara på alertan när det gäller rea. Nåja, jag kanske lägger in en spurt på Måndag.

    Ja Nyår kan vara lite jobbigt för oss med hundar. Hugo är inte rädd för raketer, men vill jaga dom och blir väldigt upphetsad och frstrerad så vi får ta det väldigt lugnt och ägna kvällen åt honom. Vi äter lite gott och har det skönt hemma.

    Halkan är jobbig nu och jag har hittat ett par stövlar med broddar att fälla ut under, jättebra och varma och goa också.

    Jag önskar dig och familjen ett riktigt Gott Nytt År!

    Kramar
    Berit

  3. Hej Sylvia.
    Du tillhör alltså de ”reaskickliga”, där har jag aldrig haft någon tur, jag är nog för försiktig, gillar inte trängseln. Men nog gillar jag att fynda så jag får väl göra ett försök efter nyår igen.

    Ha ett gott slut på detta år och ett riktigt gott nytt.
    Kram,
    Annette

  4. Hejsan Sylvia!

    Broddar under kängorna är en bra försäkring för att slippa dratta omkull och bryta sig. Jag har en sort som är väldigt lätt att ta av och på när man går in och ut i affärer.

    Det låter som om ni får en trevlig nyårsafton och det får nog vi också. Vi är bjudna till äldste sonen ikväl och det ser vi fram emot. Deras Ludde gillar inte smällarna vid 12-slaget, men vi brukar ha med hörselskydd till honom.

    Ha en fin kväll och ett riktigt Gott Nytt År!
    Kram Ingrid

  5. Jag tittar in och önskar dig och familjen ett Gott Nytt År, år 2010.

    Broddar måste du köpa för det är jättebra. Jag halkade ordentligt för något år sedan och slog mig i huvudet på asfalten. Jag köpte mina broddar på Apoteket och dom är lätta att ta på och det har fungerat väldigt bra.

    Kram från Siv

  6. Hej Sylvia!!Och tack för din hälsning! Ja då har snart den försat dagen på detta året nått sin ände…
    Och vintervädret det håller i sig…snö o rätt så kallt… men vackert är det ju…Önskar dig ett RIKTIGT GOTT NYTT ÅR min vän!! Kram!!/Margit

  7. Önskar dig en god fortsättning på 2010

    Ja broddar är bra, bara d sitter på skorna. Jag har glömt dom några ggr nu men stått på benen ännu (med nöd och näppe)
    Du skrev 8 minus, låter skönt, här har vi det dubbla

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

