God Jul!

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

Nu börjar julstämningen inträda och julstöket har snart fått en ända och är i stort sätt avklarat. Ska bara griljera julskinkan som vi senare ska smaka av. Tror jag ska duka julbordet också så är det klart till i morgon.  Kl 14.00 i morgon blir det samling med barn och barnbarn  här hos oss och då är det jul i vårt hus! ”The same precidia every year”!

Önskar en riktigt God Jul och Nyårshelg  !

Kramar Sylvia

Nu tindrar stjärnor i det blå
i hus och fönster likaså
och alla röda tomtar gå
med vita skägg och luvor på.

Ge oss musik, fiolen stäm
och sjung om julen och Betlehem!
Låt Staffan vattna fålar fem
och god havre fodra dem.

Låt friden komma till envar
sen Kalle Anka tystnat har
sen klapputdelningen är klar
och bara sömnigheten kvar.

Lennart Hellsing



8 thoughts on “God Jul!

  1. Jag tittar in och önskar dig en God Jul med barn och barnbarn.
    Våra barn och barnbarn kommer också till oss i morgon eftermiddag.

    Kram från Siv

  2. inne och önskar en god jul med gott sällskap och god mat. Nyårshelgen hoppas jag blir lika trevlig på sitt sätt, det blir inte bättre än man gör det till 🙂

  3. Varmt tack för din hälsning i bloggen Sylvia!

    Du får huset full förstår jag och visst är det roligt att få samlas och umgås med nära och kära. Här kommer vår äldste son och hans sambo vid 12-tiden i morgon och då börjar vårt julfirande på allvar. Nu är allting klart och det känns så skönt. Julen är en enkel högtid tycker jag, allt ska vara sig likt år från år och man behöver inte fundera på vad man ska laga till för något.

    Jag önskar er en riktigt God Jul och Gott Nytt År.
    Kram Ingrid

  4. Tack Sylvia för din hälsning!! Ja jag har också gjort skinkan klar i nattt. Är så trött…men skriver kommentarer inna jag nattar,,,Kram och en ritigt GOD JUL till DIG O all DE DINA!!/Margit

  5. Hejsan, Sylvia!
    Men så fint du har gjort här! Versen är så fin så och nu är det den sista raden som gäller för mig:-) Det tar på krafterna med en liten pojke som kräver mormors uppmärksamhet, utan paus 🙂
    Men allt gick bra, trots mera ohälsa.
    Julekram/Agneta

  6. Kikar förbi med en önskan om God fortsättning på Julen.

    Vilken fin dikt, den har jag inte läst förr, passade ju erfekt här. Härliga tomtar oxå. Hoppas ni fick en riktigt fin jul med familjen.
    Här i Karmansbo har vi i dag fått plussgrader så det känns som vår i luften efter dagar med 15 minus, nu snöar det oxå så alltting är vitt, vitt, vitt.

    Jag vill även tacka för alla besök under året i min blogg och tacka för att du är du min goa nätvän

  7. God fortsättning och tack för i år, Sylvia.
    Måste tillägga att dikten av Hellsing är så fantastiskt fin, det var längesen jag läste den, tack för att du la ut den.
    Kram,
    Annette

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

