På stan med Annika

Annika och jag har varit på stan och handlat  julklappar idag . Det var mest hon som handlade. Jag gick mest omkring och lapade in julstämningen. Sedan var det dags att gå och luncha på något ställe. Det var så fullt överallt så det slutade med att vi gick till Mc Donalds och åt var sin  hamburgare med pomefrites och en god sallad.  Det var ett tag sedan jag åt hamburgare och inte kan jag minnas att det var så  gott….. orsaken kanske var att vi var så hungriga? På hemvägen köpte jag tallris, där det nu hänger röda äpplen av trä  och det får ersätta  julgranen i år hos oss. /Kramis Sylvia

5 thoughts on “På stan med Annika

  1. Gokväll Sylvia!

    Så mysigt att julshoppa lite och bara njuta av allt runt omkring:-).

    Julkorten är postade här också och det är en härlig tradition som man inte vill ändra på.

    Idag har vi klätt julgranen med William och kulorna hänger väl kanske inte riktigt som jag vill, men fint är det:-). Kanske ändrar jag lite, men bara lite.

    Håller på att ändra layouten i min blogg och det är inte helt lätt, blir inte som jag vill:-).

    Kramar
    Berit

  2. Så härligt att vara ute och julshoppa, speciellt när man inte behöver handla så mycket.

    Här är det ganska kallt, just nu har vi -10 grader, men varmt och skönt inomhus. En mugg med glögg ska det bli till kvällen när vi ser på På Spåret, så vi ska nog hålla värmen.

    Ha en fin helg och fjärde advent!
    Kram Ingrid

  3. Hejsan, Sylvia!

    Så fint det blev med kopparkitteln med julpynt i. Den tror jag fanns med på din Efitbild där du putsade och då syntes halva och jag funderade över vad det var för snyggt. Men nu fick jag ju svaret:-)
    Här har inte varit julgran på många år, bara en liten i plast, som passar på ett litet bord jag har och det blir en liten mysig ljuspunkt. Orkar inte släpa in stora träd längre och dessutom så ligger barren kvar till nästa jul:-)) Allergisk till max är jag ju mot barrträd, så då får man avstå.
    Men vackert är det med en gran utomhus, på balkong eller gård. Då kan alla småkryp få leva vidare på stammen i kylan.
    Hörde dessutom på radion/Tv att det vore bra om vi slutade hugga ner alla dessa träd varje jul. Dom behövs i naturen för att ta upp den farliga koldioxiden, tror jag visst att det var. I de flesta länder planterar man träd för klimatets skull. Hörde att även lutfiskan är i farozonen…! Allt verkar ta slut fortare än vi anat.
    Ack ja, vilka tider vi lever i.

    Oj, det var då inte i går jag åt hamburgare inte, men dom gör så mycket reklam på TV så jag har nästan tröttnat. Men som du skriver, är man hungrig så smakar allt gott. Det blev väl en o annan när dottern var ung och alltid var vi hungriga när vi var på stan och shoppade. Finns väl inget roligare än att shoppa loss ordentligt:-))
    Jag ser att du har snöflingor här på bloggen som dalar i sakta mak.Vore vackert om det såg ut så utomhus också, men här är det bara blåst och svinkallt, som alltid. En vit jul gillar jag, i alla fall, och hoppas kan man ju alltid. Men dom lovar isande kyla och därmed halka

    (Har fixat webbhotell)
    Nattiskram, Agneta

  4. vad gott med hemlagad senap, jag var i Sundsvall för ett tag sen där på nåt konditori sålde de egenkokt senap efter hemligt recept, jag kunde inte låta bli slinka in och köpa en burk. Den var mycket söt och ljus. Ska notera ditt recept och försöka prova det nån gång. senap är ju ett måste på julen ! 🙂
    ha d gott !

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

