Postat julkorten

Nu är det hög tid att skicka dina vanliga julkort/post. Jag har just skrivit mina  en fin tradition som jag har hållit fast vid genom åren. Som liten skrev min syster och jag julkort till släkt och alla våra kamrater och även till mamma och pappa och våra äldre syskon. Sedan väntade vi med spänning på farbror brevbärarn som efter någon vecka kom cyklande och då hoppades vi få massor av julkort tillbaka från dem vi skickat  till. Ja, minst lika många.

Traditionen med att skicka julkort härstammar från 1843, ungefär samtidigt som det första julfrimärket skickades ut. Julkorten framställdes först i England, idén med julkort blev populär redan året efter, då skickades det omkring 25 000 julkort.
Sedan Internet blev utbrett i mitten av 90-talet, har det blivit mer populärt att skicka elektroniska julkort.

Här har vi fått  lite vitt puder på marken och några grader kallt. Kanske det ändå blir en vit jul?

Nu ska jag ner till tvättstugan och fixa med tvätten och mangla några juldukar så de blir riktigt släta och fina.

Må så gott i julstöket.
Kram Sylvia

2 thoughts on “Postat julkorten

  1. Jag skulle just skriva ett lite inlägg och rapportera att jag har postat mina julkort. De har varit skrivna några dagar, men trots nästan dagliga turer till samhället har jag inte fått hem frimärken, men nu är de iväg i alla fall.

    Ha en fin fortsättning med julstöket!
    Kram Ingrid

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

