Andra advent…..

Nu är det redan andra advent i morgon och dagarna bara rusar iväg och inte har vintern kommit hit än. Här är det grått och regnigt. Jag har putsat lite koppar och varit på stan en tur och köpt några julklappar, inte några större inköp precis, en liten klapp till var och en. Det var annat när ungarna var små då var det trångt under granen med klappar. Nu ger vi ett litet paket för att inte frångå gamla  traditionen.

Det var inte alls mycket folk i rörelse idag, kanske många är hemma och julpysslar. Vi var och tittade på julskyltningen på NK som alltid är spännande  att se och som jag inte hunnit med tidigare och i år var temat ”Vinterlandskap” och verkligen vintrigt och påkostat till ungarnas förtjusning.

Idag är det efit- ”ett foto i timmen”  som jag  missat några gånger.  Hade kameran med mig så det blev några julbilder som jag nu ska försöka ladda upp. Om du vill titta in på min  EFIT-dag så finns den HÄR

Ikväll var det inte mycket att se på TV. Robinson är jag inte så intresserad av.Tycker det bara är jämmer och elände för hela slanten på deltagarna. Nu är det fotboll och det ser gubben på och då passar det bra för mig att sitta vid datorn en stund.

Önskar en varm och mysig andra advent.

Kram Sylvia

2 thoughts on “Andra advent…..

  1. Jag var i Stockholm i fjol halva December, så mysigt det är att titta på skyltfönstren i Gamla stan
    Jag saknade snön en aning men inte så mycket som jag trodde att jag skulle göra
    Jag såg Robinson älskar att se det sociala spelet mellan människor
    Ha nu en riktigt trevlig advent

  2. Hejsan Sylvia!
    tänk att 2:a advent redan har passerat allt går så fort nu.
    Här är grått och trist väder.
    Önskar mig lika fina snöflingor som du har på din sida.
    Trevlig måndag kram U-B

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

