Första advent

Nu är vi hemma igen från ett jättetrevligt glöggparty hos sonen Magnus med fru. Det var öppet hus. Vuxna med små och lite större  barn och äldre utan barn,  kom och gick. Jag  tror det måste ha varit ett fyrtiotals gäster sammanlagt.  Det var att mingla runt och ta för sig av små läckra cocktailbitar, nötter, frukt, pepparkakor och glögg för dom vuxna och godisdricka för barnen.  Stämningen var på topp och jag tycker det var en jättebra idé det här med öppet hus . Festen flyter liksom bara på och det mesta sköter sig självt men det är förstås mycket förarbete innan och även efter festen.
Nu är vi hemma igen och lite lagom trötta  efter ett trevligt firande av första Advent.

Kram Sylvia

3 thoughts on “Första advent

  1. Hejsan Sylvia!

    Visst är det härligt med advent och glögg. Det gillar jag!
    Varmt tack Sylvia för uppmuntrande kommentarer, röster och gratulationer!
    Kram Ingrid

  2. Hej igen vännen!
    Tack för ditt svar ang. bloggen:-)
    I dag går det bra att skriva och det var ju skönt att det inte var något allvarligt fel.

    Glöggpartyt låter som en väldigt god idé att ta efter i många olika sammanhang. Att ha öppet hus är genialt när man har små barn eller man är gammal/sjuk o.s.v. Kan man ju komma och gå när det passar var o en, utan att ha dåligt samvete.
    Klart att det ligger en jäkla massa jobb bakom, men det blir ändå inte på samma sätt som när man ska ha varm mat, så småräter är kanonbra. Ska jag införa till julhelgen, om det nu är någon som kan komma hit.

    Skinkan hoppar jag över i år, äntligen. Har tänk göra det i så många år, men det har aldrig blivit av.
    Orkar inte äta skinka i parti o minut tills den tar slut, trots frysen.
    Är man helt ensam i hushållet så tröttnar man fort på julmaten, som för mig är vanlig mat som jag äter året runt.
    Ska se om jag kan hitta på något smågott som inte kräver för mycket arbete och som går lätt att duka fram.
    Jag älskar smått o gott, en lagom munsbit, eller två 🙂
    Ha det så gott vännen!
    kramen, Agneta

  3. Hejsan Sylvia!
    Så trevligt med glöggparty och bilden var fin med glögg och smågott på.
    Vi har inte hunnit med att dricka glögg ännu men det får vi ta till helgen i stället.
    Kram U-B

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

