Regn, regn……

Igår höll jag till i köket i stort sätt hela dagen. Städade skåp och lådor och tvättade målningen men fönstertvätten sparar jag till bättre väder. Jag har nog alltid haft lite städfobi till julen. Då vill jag gå igenom det mesta men under resten av året blir det lite si och så med den saken. Tycker inte det blir någon riktig jul om jag inte har  fått härja runt i lägenheten.


Klickbar bild


Grått och regnigt idag också
.

Min arbetslampa som står bredvid datorn har trasslat en längre tid och igår sprack lampfoten så den vara bara att kasta.  Har nu varit en sväng till varuhuset  Bauhaus i dag och där hittade jag en lampa som jag tror ska passa. Köpte en i matt stål enl kartongen men när jag kom hem var den kopparfärgad. Ja, det spelar inte så stor roll och inte har jag lust att åka och byta så jag behåller den. Man behöver bara putta till lätt på lampan så tänds den och putta igen så släcks den ( touch me  ) och så förstås en energisnål glödlampa i. Det var ett  bra pris för lampan som kostade 300:- kronor. Tror den ska bli bra.

Kram Sylvia

Följande inlägg
Lämna en kommentar

7 kommentarer

  1. Hejsan Sylvia!
    Jag fick göra som du idag, städa skåp och lite annat, för någon fönsterputs gick det ju inte att få till i regnvädret.

    Tack för att du försöker rösta, men hela det här röstningsförfarandet är så dåligt skött så att man kan bli helt gråtfärdig. Just nu provade jag att rösta på en daxbloggare och det gick att pricka in hur många röster som helst. Jag har mailat dem så många gånger nu, så nu vågar jag inte längre, jag blir väl bojkottad ur den här tävlingen. Inte för att det är någon katastrof det här, men visst är det lite trist när vänner och bekanta gör sig besvär och försöker rösta. Agneta var inne i natt och då kunde hon också rösta flera gånger i rad.

    Kram Ingrid

    Svara
  2. Ja då har vi samma trista väder och gör ungefär samma saker ser jag
    När jag slutar skriva här så ska jag ta fönster i vardagsrummet och duscha blommorna

    Svara
  3. Hej Sylvia.
    Trist väder ja, några fönster putsas då inte här heller, ingen mening med det. Men nog är det mysigt med lite extra städning och pyssel inför julen, fönstren hinns nog med, det kan ju inte regna varje dag.

    Må nu så gott och ha en skön och bra dag.
    Kram!

    Svara
  4. Hejsan Sylvia!
    Trist väder har vi här också men då passar det utmärkt med städning.
    Själv har jag tvättat påslakan och ett täcke och det blev väldigt fint.
    Jag ska tvätta två täcken till i morgon för det blev så vitt och härligt.
    Fönstren får jag ta någon annan dag.
    Men jag längtar till advent nu.
    Kram U-B

    Svara
  5. Hej hopp i stugan, den rena !

    Men sylvia då, hur katten hinner du städa inne i alla köksskåp på en dag! Vilken prestation och vilken ordning o reda du måste ha i dina skåp o lådor. Suck, säger jag bara, så avis blir jag. Här är en salig röra, för inte når jag hyllorna uppe vid taket och inte vågar jag klättra upp på höga stegen heller. Hemtjänsten får inte lov, då dom ingen försäkring har via jobbet (!) samt att dom kan skada sig. Jag har både olycksfall och drulleförsäkring. Hade jag även när jag arbetade…! Nedersta hyllan är vad jag når i denna gamla 50-talskåk.
    Prydligt och snyggt vid din dator och en fin plattskärm, har du….suck igen, för min gamla tjocka skärm. Men attans så bra den är och då får den vara kvar, såklart. Sak samma med min tjock-TV.
    Jag älskar tekniska smarta prylar, så din lampa är helt i min smak 🙂 Men visst, jag håller med dig, färgen hade varit snyggare som du ville ha den, men denna går ju också bra.
    Men det är väl bedrövligt att man ska behöva öppna kartongerna i butiken för att vara säker på att innehållet stämmer med utsidan! Trött blir jag på sådant och dom räknar iskallt med att man inte orkar åka tillbaka.

    Nu har jag klantat mig igen, installerat Explorer8 med resultatet att alla sidor bli enormt stora och inget är sig likt samt att webbläsaren får en rad till överst och därmed krymper utrymmet.
    Får väl försöka avinstallera eländet igen då. Men där finns en del finesser i 8:an som är bra, men fler som är sämre. Är så trött på Microsoft som lockar oss utan paus till det mesta som dom äger.

    Tack goa vännen för ditt inlägg, sådant värmer gott.
    Har det väldigt jobbigt just nu med livshotande sjukdomar lite överallt 😦
    Kram, Agneta

    Svara
    • Jag har Explorer 8 och den funkar bra. För ett tag sedan tog jag även hem Firefox för att prova och den är inte alls dum. Den dra till sig mindre virus har jag hört??
      Kramis!

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

