Inget riktigt firande på fars dag…..

39 Det blev inte något riktigt firande på Fars dag.  Annika med sambo kom med blommor och vi drack kaffe med tårta som jag köpt men vi var alla lite oroliga för våran  Magnus som  uteblev på grund av sviter efter influensasprutan. Han fick vaccinet på fredagen och blev riktigt dålig natten till lördagen. Kände sig febrig och ont i kroppen samt diarré och var fortfarande inte bra på söndagen. Idag har han äntligen kryat på sig och känner sig något bättre. Han hade inte alls tänkt ta någon spruta  men eftersom han jobbar inom idrottsförvaltningen och träffar mycket ungdomar så var det viktigt att de anställda tog sprutan sas det.  Usch, man börjar snart undra vad det är i detta svinvaccin….tycker mig ha  hört flera som har reagerat kraftigt efter de fått sprutan.

Nu har jag varit hos frissan och klippt mig lite kortare än jag brukar och det blev kanske inte så tokigt. Efter första tvätten brukar det lägga till sig och bli mer följsamt tycker jag.

I kväll blir det nog att vi tittat på Fotbollsgalan i kanal 4. Den småtrevliga serien ”Livet i Fagervik ”som jag brukar se går samtidigt  i kanal1 och den  kan jag spelar spela in.
Kram Sylvia

5 thoughts on “Inget riktigt firande på fars dag…..

  1. Hej Sylvia.
    Tittar in så här på kvällskvisten innan tv:n börjar, jag gillar Livet i Fagervik och som tur är så är vi ense om det här;)

    Men stackars sonen som blivit dålig efter sprutan, det är tydligen många som blir det, som om man får svininfluensaliknande symptom. Vår lillpojke (22 år) har just tillfrisknat från sjukdomen, som tur är så klarade han sig relativt lindrigt undan.

    Kul med ny frisyr, det tar förstås ett tag att vänja sig. Säger jag som är en fegis och inte vågar klippa av mig mitt långa hår.

    Ha en fin kväll, hoppas på lite sol i veckan så du piggnar till från höstdeppen.
    Kram

  2. Hejsan Sylvia!
    Sån tur att sonen frisknat till efter sviterna av vaccineringen. Det är nog mest ungdomarna som blir dåliga av den, vi gamlingar klarar den nog bättre för vi har väl lite gammal immunitet efter tidigare genomgångna flunsor, men det är lite otäckt ändå.

    Livet i Fagervik gillar jag, så det har vi sett ikväll och sen blev det en stunds Fotbollsgala. Men nu har maken gått till sängs, så då stängde jag ner TV:n och ska surfa runt en liten stund innan det blir dags för mig att gå och sussa också.

    Ha det så gott!
    Kram Ingrid

  3. Usch då, det här låter inte så bra, med Magnus. Klart ni bli oroliga, för många har tyvärr fått en del hemska krämpor, lite i efterskott.
    Hoppas han kryar på sig helt och att han kollar upp sina värden hos läkaren, som en extra åtgärd, utifall. Kan ju komma surt efteråt.
    Vaccinet är ju inte så väl testat, sägs det, och inte får vi veta vad det innehåller heller. Kanske dags att fråga? Den rätten har vi väl?
    Kvicksilver har jag hört, som jag skrev om tidigare, och det är ju rena rama giftet. Men en läkare sa i radion att det måste tyvärr finnas en del mindre bra substanser i vaccinet för att få full effekt.

    Då blir det väl snart ett nytt foto med nya frisyren här i bloggen:-) Så spännande! Alltid kul med ny frisyr eller varför inte ny färg?
    Glad blir man i alla fall och som du skriver, det tar lite tid innan håret liksom finner sig tillrätta. Lagom till jul:-)
    Kram på dig vännen och tankar många till Magnus!
    /Agneta

  4. Hejsan Sylvia!
    Oj då stackars Magnus som blev sjuk av sprutan.Men bra att det vänt nu då.Jag har inte tagit min spruta ännu för det är slut på vaccin den här veckan.I dag ska jag till doktorn i annat ärende och då ska jag fråga om just det.
    Så kul med ny frisyr men det kan ju kännas lite ovant först.
    Håret brukar bli bra efter första tvätten då har det format sig.
    Må så gott kram U-B

  5. Inte roligt det där med sprutan, och skriverierna tar aldrig slut, har tänkt mig inte ta sprutan, men man kan ju undra om man gör rätt – å andra sidan så verkar den inte heller lätt att få, då så många köar och blir utan….. Jaaa, det är dagar som inte blir som man tänkt de skulle bli – sånt är livet. Hoppas Magnus kryat på sig, min son blev också dålig av sprutan. Ha en skön höst-vinter och hoppas du njuter av livet även i stan 🙂

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

