Dags igen!

Här har vi grått och mulet väder idag. Fick ett litet ryck och städade badrumsskåpet. Tänk vad mycket det kan samlas där med burkar och tuber av alla de slag och man kan undra om de gör någon  nytta.  Nu ser det riktigt prydligt ut efter det jag kastat en hel del av det som stod på hyllorna.

influensaSnart dags igen för en ny dos. I dag  fick maken och jag  var sitt kort för att ta vaccin, nu för den årliga influensan. Usch, så mycket gift man får i sig ,visserligen i små doser.  Ska  ta en funderare på om jag verkligen ska ta den här sprutan.

Nu hörde jag på radion att det ska räcka med en spruta av svininfluensavaccinet för  icke riskgrupper och det var ju skönt med tanke på att jag hört många som reagerat ordentligt och blivit riktigt dåliga efter den första sprutan. Man kan undra hur det blir i framtiden med alla förebyggande åtgärder för att vi ska överleva och må bra?

Nu till något roligare, ska  börja med middagen och det blir var sin fin, mör biff med lök och ett glas rött. Köpte en Gustav Adolf bakelse á 25 kronor till oss att dela på till kaffet, måste ju tänka på figuren också 🙂
Önskar alla en skön fredagskväll!
Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

7 kommentarer

  1. Hej svejs!
    Hoppas att du är mätt och belåten och att jag inte stör mitt i biffen 🙂
    Här blev det klyftpotatis med morötter och rödök, jag gillar att kunna ha allt i ugnen. Till det hade jag stekt kycklingben som jag lade uppepå rotfrukterna för att få dom lite knapriga.
    Lasse har vin men jag köpte en stor påse med bara chokladgodis *fniss* jag skrev ju att jag gillade choklad. Nu ska jag kika på Croner.
    Ha det gott!
    Kram

    Svara
  2. Det var rackarn vad de är på hugget hos er, här på Gotland händer absolut ingenting. Jo maken har varit och fått sin spruta, men sen har det inte varit någon information varken i tidningarna eller på radion. Det verkar som om hela den här vaccinationskampanjen har havererat.

    Det lät gott din middag, nu blev jag sugen på en riktigt fin biff, här blev det bara en carbonara ikväll, ett glas rött blev det till i alla fall.

    Ha en fin helg!
    Kram Ingrid

    Svara
  3. En fin och skön helg önskar jag dig också.

    Svara
  4. Hej, Sylvia!

    Lustigt att du skriver om alla burkar som finns badrumsskåpet. Jag rensade där nyligen och om du visste vad mycket plats det blev 🙂
    Bra, för nu är det fullt igen 😦

    Skall sprutan mot den ”vanliga” flunsan tas så nära inpå ”Svinsprutan” ?

    Jag håller med, det börjar bli lite mycket nu och det är inte alla som tål vaccin. Kanske det är kvicksilverhalten som är skadlig, vad vet jag. Har inte fått någon spruta ännu, men behöver i alla fall den mot
    ”svinflunsan” då jag tillhör högriskgruppen.

    Den andra hoppar jag över, för blev så våldsamt sjuk de få ggr. jag tagit den. Nästan värre än själva influensan.
    Såklart att jag funderar över om jag tål den mot svininfluensan då. Usch ja, det är ett dilemma.

    Hela tiden kommer det nya virusar och när man är lite till åren kommen, så kanske inte organen orkar med allt detta som sprutas in i blodbanan. Även om vaccin innehåller lite gifter. Risken är att vi blir immuna mot vaccinerna till slut.
    Jag lider med den nya generationen som inte får det lätt.

    Bakelse låter godis,men attan vilka priser! Men lite må man väl unna sig, annars blir det fasligt trist.

    Ha det så gott! Kramen, Agneta

    Svara
  5. Hej vännen!

    Va duktig du e. Visst är det skönt när man fått städat ut. Men oj så fort man fyller på det igen….

    Mmmmm känner doften ända hit av biffen & löken. Det är bara såååå gott.

    Önskar dig & de dina en underbar lördag!
    Kramis Bettan

    Ps. Jag har ngt fel på min mail gång. Men jag förstår dig… & det är helt ok. Men frågar man inte kan man inget svar få 🙂 ds

    Svara
  6. Det lät riktigt gott. Maken har tagit första sprutan men jag får nog vänta ett tag till
    Ja närman städat hyllor och skåp så blir det jättefin. Men jag förstår inte vem som smyger in och sätter dit allt skräp, det kan ju inte var jag
    För jag säger alltid nu ska jag hålla det så här snyggt

    Svara
  7. Anna-Britta

     /  07 november 2009

    Hej!
    Det var som sjutton, är det redan dags för den vanliga influensasprutan. Hur kan sjukvården hinna med att vaccinera folk mot den vanliga influensan det undrar man. Det är ju stressigt redan nu på de flesta vårdcentralerna. Jag har inte fått något vykort än. Idag gick det riktigt bra att skriva för mig. Det tar sig sa mordbrännarn.
    Må så gott /Kram Syrran

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

