Optiker

smart2Vi har haft  vinterväder här idag. Kallt som sjutton med bara någon +grad och en isande vind. Var med en väninna till optikern   ”Smart eyes” idag.  Hon skulle hämta sina nya glasögon hon beställt för en vecka sedan och då gjordes samtidigt synundersökning och  hon blev verkligen helnöjd med dem. Hon har  blivit tipsad om Smart eyes av en bekant  som varit där tidigare och köpt ett par progressiva glasögon och är också nöjd. Det fanns en uppsjö av olika sorters bågar och så förstås massor av folk.

Priser du betalar är alltid 995:- för  enkelslipade glasögon.
2495:- för progressiva. Synundersökningen kostar alltid 295:-.
Undrar hur de kan hålla så låga priser. Läste på nätet om dem och det är ett svenskt företag  och de finns i flera städer runt om i landet.

Jag blev så sugen på ett par nya brillor men först måste jag gå till ögonläkaren för att se hur det står till med min grå starr, har tid i början av januari och efter det  måste jag allt göra ett besök hos en optiker. Undrar om någon mer känner till ”Smart eyes”. Skulle vara kul att höra .

Kram Sylvia

4 thoughts on “Optiker

  1. Hejsan!
    Det låter ju jättebilligt. Jag fattar inte varför glasen ska kosta så mycket hos optikern. Man kan ju köpa progressiva glasögon på nätet också och då är de också billiga. Det är inte vettigt att man ska punga ut med 6-8000:- för ett par glasögon.
    Jag tror dock inte att det finns någon Smarteyes-butik på Gotland.

    Jag skulle önska att man kunde ha råd att ha åtminstone 2 olika par glasögon att variera med, gärna 3 också.

    Vi får hoppas på bättre väder i morgon för idag har det varit bedrövligt här också.
    Kram Ingrid

  2. Hejsan Sylvia!
    Oj då så billiga glasögon det måste jag kolla upp.
    Jag har inte hört talas om Smarteyes tidigare.
    Undrar om det fins här i Uppsala.
    Jag har varit på väg flera gånger för att byta men priset har avskräckt mig eftersom jag tror att jag nu måste ha progresiva glasögon.
    Ha en bra dag kram U-B

  3. Hej Sylvia!

    Spännande med så billiga glasögon, undrar just hur det är med linser som jag använder. Får nog kolla upp detta.

    Vi är kvar i Sälen och åker hem imorgon. Här har kommit massor med snö och tur vi satte på dubbdäcken innan vi åkte hit. Hugovovven har haft underbara dagar i snön och är alldeles slut på kvällarna:-).

    Ha det så gott!
    Kramar
    Berit

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

