Känns bra!

Allt känns bra efter influensasprutan. Om man nu skulle råka bli smittad ändå tror jag det blir lindrigare och kanske man slipper farliga följdsjukdomar. Maken fick sin igår och det gick också bra. Han kan nog inte heller räkna sig till någon riskgrupp men eftersom det inte var någon större kö var det inga problem att få den. Tror att många av den yngre generationen inte vill ta detta vaccin. Mina ungdomar tänker visst inte ta någon spruta. Jag har sagt min åsikt, sedan måste de få bestämma själva hur de vill ha det men jag hoppas ju att de ändrar sig ?

Läste i DN idag om hur vi pensionärer som använder internet blir smartare och bättre på att fatta beslut. Efter bara en veckas regelbunden surfning syns förändringar i hjärnan, visar ny forskning. Arbetsminnet är den delen av intelligensen som går att träna upp. Kul att höra!

 Här har vi haft riktigt skönt höstväder idag och de kalla nordvindarna har avtagit. Glömde kameran på promenaden. Fotona är tagna  från ett tidigare år i Tantolunden på Södermalm. Försökt lägga upp  miniatyrbilder (klickbara) och jag tror jag lyckats.
Ha en skön kväll alla!
Kram Sylvia.

 

6 thoughts on “Känns bra!

  1. Hej Sylvia!

    Var inne hos dig tidigare ikväll, men just då ringde telefonen och jag hann inte skriva något, sen hade du besökt mig under tiden tror jag:-).

    Så skönt att influensasprutan inte gett dig några biverkningar, jag är jättemisstänksam mot den, men skall ta den iaf.

    Ja, jag hoppas och tror att internet och datorn håller hjärnan igång, borde ju vara så för det är många saker man måste lära sig och ta tag i.

    Ha det gott i veckan!
    Kramar
    Berit

  2. Så skönt att du inte fick några biverkningar av sprutan. Är det några som verkligen ska vaccinera sig så är det ju ungdomarna. Jag inbillar mig att vi gamlingar som är friska egentligen inte behöver den, speciellt vi som inte är ute i svängen så mycket.

    Så skönt att höra att surfandet stärker hjärnfunktionen, nu fick jag en ursäkt för att sitta en stund extra.

    Ha det gott Sylva och varmt tack för dina kommentarer hos mig.
    Kram Ingrid

  3. Hejsan Sylvia!
    Tack för att du hälsar på hos mig det är så trevligt.
    Så bra att du inte fått några biverkningar av sprutan.
    Jag ska ta den när den kommer hit till vår vårdcentral jag är ju så infektions känslig så det behövs säkert en spruta för att klara sig.

    Internet är ju toppen bra och jag tycker man tränar upp minnet när man håller igång.
    Tänk vad mycket roligt man kan läsa det är ju som ett uppslagsverk.
    Jag söker ofta på saker särskilt om trädgård och blommor.
    Kram U-B

  4. Men så trevligt att åren vid datorn ger hjärngympa 🙂 Om arbetsminnet går att träna upp efter bara någon vecka då bör vi ju vara supersmarta efter över 10 års surfande :-)) Dags för välbehövlig datorsemester, för hjärnan lär vara överfull :-))
    Skönt att du mår bra av vaccinet. Det är ju lite si o så med det har jag hört.
    Nattiskram, Agneta

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

