Såg reprisen…..

Igår kväll hade vi grannarna  på besök och jag bjöd på varma smörgåsar till  fotbollsmatchen som gubbarna ville se på TV. Sverige spelade mot Danmark. Det slutande med seger för Danmark med 1-0. Jag och Evy, tittade till och ifrån men mest blev det  prat för vår del  🙂

raincloud Idag har vi haft ett grått och tråkigt väder och just nu regnar det. Det passade alldeles utmärkt att se på reprisen av ”Här är ditt liv” med Sven Wollter som gäst. Tycker det var ett jättebra program. Han är så äkta. Som hans storebror sa : ”Var dig själv”. 
 Han slog väl riktigt igenom  i tv-serien ”Raskens” på 1970-talet och har sedan dess varit en folkkär skådespelare. Mest känd är han för roller som kommissarie Van Veeteren och som polisen Kollberg i ” Mannen på taket”.

Jag såg den underbara filmen ”En sång om Martin” där han spelar mot Viveka Seldahl. Han spelar rollen  som kompositören Martin som  drabbas av Alzheimers sjukdom och försvinner långsamt in i sig och så småningom avlider. Ja, en fantastiskt bra film.
Önskar en fin vecka.
Kram Sylvia

7 thoughts on “Såg reprisen…..

  1. Hej, Sylvia!
    Så trevligt med grannbesök och varma mackor också:-)
    Men visst är Sven Wollter i allra högsta grad en person med utstrålning och förtjänades verkligen att uppmärksammas. Jag såg direktsändningen och kikade bara lite på fotbollen när grannpojken inkl. kompisar vråååålade så det skakade i väggen på andra sidan min soffa:-))
    Klart att man kan få det till att vi gjorde mål, med svenska ögon sett. För inte var bollen över sidlinjen inte, nädå 😉
    Just nu har jag hängt ut genom mitt fönster och fått till några sneda foton av fyrverkeriet borta på Liseberg. Det innebär att hösten är här för gott för då har dom ett avslutningsfyrverkeri. Men dom har öppet över julen och då är det fint.
    Ska kika lite bättre senare på korten för nu är det Poirot omväxlande med Morden i Midsommer som gäller.
    Kram på dig vännen!
    /Agneta

  2. Roligt att du ville vara med i min Paris Hilton-tävling!
    Cirkus klockan 23.50 ikväll Söndag kommer vinnaren av JUST ME ligga uppe på min blogg!

    Kanske blir det just du?
    Missa inte att kika in och kolla:)

    Kram

  3. Hejsan Sylvia jag tittar in en stund till dig.
    Jag såg också Sven Wollter i här är ditt liv.
    Han är bra bjuder verkligen på sig själv.
    Kul var det också att se hans barn.
    Fotbollen såg jag lite av för vi hade gäster och gubbarna måste ju bara se men vi damer pratade mest.
    Ha en bra månndag kram U-B

  4. Hej Sylvia.
    Så roligt att du tittade in och varmt tack för grattiset, jag blev så himla glad i morse som du förstår, jätteskoj.

    Här är en hel del intressant att läsa så jag blev kvar en stund, smög tyst så jag störde nog inte;)
    Kram,
    Annette

  5. Vilken estet du måste vara, så fint som det var här! Varifrån är bilden på ditt sidhuvud?

    Du är välkommen att titta in hos mig, är ny bloggerska.

  6. Gokväll i stugan!
    Har tittat på silversmidet som du lagt upp.Så bra det blev. Idag har datorn strulat igen för mig. Rätt som det var så blev det svart i rutan.Strul från min sida förståss.
    Vi hörs.
    Kram Anna-britta

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

