Stickbeskrivning

Efter förfrågan av stickbeskrivning på pulsvärmare så kommer den här. Jag har gjort min lite kortare än vad som står i beskrivningen. Den stickas med strumpstickor nr. 3.  Det bästa är tycker jag, att dra stickningen over handen för att se vilken längd man vill ha på det hela.

varmare1 

 

 

 
 

 
 
 

 

 

 

 

 

Lägg upp 52 m.
Fördela maskorna på 4 strumpstickor nr 3.
= 13 m på  varje sticka.
Sticka runt 1 rm och 1 avm i 3 varv.
Därefter slätstickning ( alla varv räta )
När arbetet mäter 12 cm byter man till strumpst nr 2 (inte nödvändigt )
och stickar resår 1 rm,1 avm i 4 cm.
Byt till strumpst nr 3 och slätstickning.
När arbetet mäter 22 cm avm de 6 sista m på  v
samt de 6 första m på nästa v för tummen avmaska löst.
Sticka v ut och lägg upp 4 m i slutet av v.
Fortsätt sticka runt över de 44 m som nu finns på  stickorna
När arbeter mäter 25 cm stickas resår 1 rm, 1 avm i 3 varv.
maska av löst. 

 

Lycka till!
Kram Sylvia

2 thoughts on “Stickbeskrivning

  1. Hej Sylvia!

    Tack snälla du för beskrivningen, jag har skrivit ut den och skall inhandla garn nästa vecka.

    Vilka underbara dagar vi har just nu, bara njuter och vill inte att det skall ta slut.

    Idag har vi varit på avskedslunch för barnbarnet Emma som skall till USA nästa vecka på ett år. Skall installera Skype så att vi kan samtala emellanåt.

    Nu väntar hälleflundra på att bli stekt och till det romsås och pressad potatis, mums:-).

    Ha en Underbar Helg!
    Kramar
    Berit

  2. Jag får ju nästan prestationsångest av att se mönsterbeskrivning. Otur/tur att jag inte har några strumpstickor hemma.
    Men får väl köpa några och börja sticka goa raggsockor till frusna fötter.

    Nu hittade jag pulsvärmarna som jag skrev om tidigare. Dom finns på Fridas Gård, är av 100% ull och kostar 219:-. Men snygga är dom i mönstret fast inte ett endaste litet hål för tummen! Så det blir väl tummen ner då, för dom 🙂
    Tänk ändå vad trender skapas snabbt via internet.

    Väldigt snyggt med hela kombinationen på bilden du visar med mössa och sjal också. Ljuvliga färger! Jag älskar blått/grönt.
    Kanske du vågar dig på att sticka det också?
    Det är allt gott med en varm sjal över axlarna när det drar kallt inomhus och en sådan kan vara riktigt snygg utanpå en liten jacka.

    Ha det gott vännen!
    Kram, Agneta

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

