Bakläxa

 Borg fick bakläxa  källa DN. Finansminister Anders Borg har fått bakläxa på sin senaste deklaration. Skatteverket godkänner inte Borgs avdrag. Borg hade begärt avdrag för ökade levnadskostnader på 12.240 kronor. Han hade dock utgått från de regler som gällde innan han själv ändrade dem hösten 2007.- Det var ett misstag och det är bara att beklaga. Det är jag som har skrivit under både deklarationen och propositionen och borde därför ha känt till vilka regler som gäller, säger han. Man kan undre hur vanligt folk ska förstå och hänga med när det gäller lagar och lagändringar om inte ens dem som stiftar och inför lagarna kan det? Nog var det här väl lite penibelt för Ander Borg i allafall.
 
Pulsvärmare

 puls 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Strålande sol idag också men nu framåt kvällen har det börjar mulna på. Idag har jag bara latat mig och mest suttit på balkongen och stickat på min pulsvärmare. Det var att tag sedan jag stickade så det gick ganska trögt i början. Hittade en bra beskrivning, ” modell längre”  med mjukt och smidigt melerat garn. Nu har jag  fått den klar. Jag har den på  just nu och det känns väldigt behagligt och skönt. Den här grejen kommer jag att användas flitigt det känner jag på mig.

Kram Sylvia

 

 
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Ja du Sylvia, det kan man verligen tycka är märkligt. Men det är tydligt att alla kan göra fel t o m en finansminister.

    Så snygga pulsvärmarna blev, de blev ju som riktiga torgvantar.

    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kram Ingrid

    Svara
  2. Klart att vi alla kan o gör misstag, men när finansministern inte kommer ihåg de propositioner han skriver under, då kan i alla fall inte jag, känna något förtroende alls för honom. Dessutom har han väl tillgång till människor som sköter om hans deklaration? Det är inte penibelt, det är en stor skandal när våra politiker försöker mygla, för det är ju vad det handlar om.

    Å den karln ska sköta om hela rikets finanser! Då finns det inte alls utrymme för misstag. Måste man dubbelkolla och trippelkolla allt, som alla vi andra måste göra. Det borde han tänkt på den unge mannen! Bara till att hoppas på att han inte gör misstag med våra skattepengar….
    Tummen ner för herr Borg 😦

    Men tummen upp för dig Sylvia, för din ursnygga pulsvärmare och så fort det gick att sticka en sådan. Jösses, du är snabb i fingrarna du:-)
    Såg en Nätbutik som hade sådana till salu för dyra pengar, men stickningen var komplicerad och elegant gjord och i ull. Usch, sådant kliar:-(

    De gamla takterna sitter uppenbarligen kvar, så hoppas vi får se mera stickat av dig.

    Jag är kass på att sticka numera, får inte till avslutet riktigt. Maska av står det , men vad göra med den sista maskan? Nä, då virkar jag hellre.

    I dag har jag målat en gammal träpall och i morgon ska den bli klar, hoppas jag. Tar ju alltid lite tid med grundfärg, torktid och så några lager färg. Pallen har över 60 år på nacken så den behövde en omgång färg.

    Ha det så gott nu om handleden!
    Kram, Agneta

    Svara
  3. Men så snabbt du stickar och så fin den blev .
    Såg en blogg där någon stickade med garn som innehöll Aloe Vera , det har jag tänkt prova.
    Men jag såg att det var slutsålt nu

    Svara
  4. Oj vilka fina och härliga pulsvärmare du har stickat. Snabbt har det gått också. Det är så fina färger i dom. Hur har du gjort för tummen? Har du maskat av för den och sen lagt upp samma antal maskor igen? Det var ju en bra idé. Jag försökte göra en en vanlig tumme med ökning men det blev inte snyggt så då fick det vara.

    Jag håller med dig. Hur skall vi vanliga människor begripa alla konstigheter när inte Anders Borg gör det? Men gör vi fel så tar dom inte hänsyn till att vi inte är så utbildade som han är.

    kram från Siv

    Svara
  5. Hej Sylvia!

    Oj, så fin den blev din pulsvärmare. Nu blev jag sugen på att sticka igen, det jar ju några år sen sist. Skulle så gärna vilja ha en beskrivning på denna om det går för sig:-). Eller finns den på nätet?

    Ja, du Sylvia hur skall vi vanliga dödliga kunna deklarera rätt när inte ens finansministern klarar av det:-).

    Jag önskar dig en Skön Helg!
    Kramar
    Berit

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

