Vackert höstväder

Jag är så nöjd med tandläkarbesöket. Bryggan sitter på plats och tuggförmågan är också helt ok. Jag beundrar verkligen tandläkarna. Fy sjutton för att rota i andras munnar dagen i ända. Notan kommer senare och ett litet avdrag för guldet i den gamla bryggan skulle det bli.

hort2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Grannen och jag tog en promenad ner till City för att titta på höstnyheter i affärerna igår. Vi såg mycket stickat, klänningar och tröjor och även mycket rutigt i alla de färger. Jag köpte en stickad tröja i fin smidig bomull. Den ser lite trist ut på bilden tycker jag men när den kommer på är den jättefin och jag gillar den. Ett bra pris också 299:-kr på Åhléns.

 

hort

 I går kväll kom Ingvar överraskande hem från ön. Det var meningen han inte skulle komma hem förrän i dag men så blev det inte. Det var dåligt med fiskelyckan. Kanske han längtade hem till gumman?  Hängt upp några tomatkvistar som han hade med sig från ön, för mogning i solen på balkongen. Tycker tomaterna har mognat väldigt sent i år hos oss. Nu hörde jag att man ska hänga upp den i hela klasar så blir  näringen kvar i frukten längre.
Idag har vi sol och vackert väder 22 + Ja, det är rena sommaren och nu ska jag ta en promenad och njuta av den vackra höstdagen. Ha det gott alla./ Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Hejsan Sylvia!

    Varmt tack för det fina grattiskortet, det var gulligt av dig att skicka det till mig.

    Så skönt att tandläkaren gjort ett bra jobb, det är ju vikigt att bryggan sitter som det ska.

    Den där tröjan ser ju riktigt fin ut, den kommer du nog att trivas med.

    Innan jag hade växthus tog jag in tomatplantorna och hängde upp dem i ett fönster i källaren på eftermognad. Det kunde vara både tre och fyra klasar på dem och de mognade så fint.

    Ha nu en fin eftermiddag i solskenet! (Vi har också sommar idag)

    Kram Ingrid

    Svara
  2. Men tröjan var jättefin. Jag som älskar grått just nu
    Så bra att det gick bra hos tandläkaren
    Jag tycker att sommaren varit lite annorlunda.vissa blommor har inte kommit igång och vissa blommar nu för andra gången som Rhododendron t.ex
    Jag bor ju långt norrut och är glad om den blommar en gång
    På tal om gröna tomater så panerade jag och dottern dom en gång och stekte med kryddor det var riktigt gott.

    Svara
  3. Att tandläkarna håller sig friska är ett under! Tänk på alla patienter som kanske har en influensa i kroppen som inte brutit ut. Håller med dig. Inte min avdelning alls att rota i andras munnar. Jag tänker alltid på hur man ser ut i det starka ljuset med förstoringsglas…hårväxt på hakan, rynkor, ögonbryn, ja allt syns ju ordentligt 😦

    Koftan ser söt ut, nästan som en liten blus och den blir säkert jättesnygg när den kommer på. Alltid svårt att fota kläder som ligger ner. Även i butiken kan det se trist ut på galgen, men när man väl provar så blir det annorlunda. Rutigt, skriver du! Dags att plocka fram gamla blågrönrutiga långbyxor igen då? Dom har fått hjänga till sig några år, men är ju klassiska, som tur är. Då återstår det bara att få buken platt igen, hur nu det ska gå till:-))
    Nu börjar min ischiasnerv bråka eller vad det nu är så det blir viloläge att tag framöver.
    Kram, Agneta

    Svara
  4. Hej Sylvia!

    Jag tycker den tröjan var jättefin, precis min smak!

    Så skönt att tandläkaren är avklarad, nu är det bara räkningen kvar:-).

    Tomater så härligt med egna, dom smakar bara lite mer tomat då:-).

    Idag har vi grillat, kanske sista gången för i år, man vet ju inte riktigt nu, men hoppas på att brittsommaren håller i sig ett tag till.

    Ha en underbar helg!
    Kramar
    Berit

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

