go kväll!

105Är hemma igen efter en dag fram och åter från ön. Nu är de flesta  sysslorna avklarade som ska göras innan vi stänger igen stugan för vintern. Ingvar är kvar några dagar till  för att olja in bryggan och verandan och klippa gräset en sista gång skulle jag tro. Man vet ju aldrig det kan ju bli fina höstdagar framöver och båten lägger vi inte upp än, så vi kan åka ut om det kniper.

Jag ska till Tandis i morgon för att få mitt nya garnityr insatt. Det blir nog ganska så smärtfritt den här gången skulle jag tro. Ja, notan blir väl allt annat än smärtfri förståss. Nu har jag hört,att man kan få något litet avdrag för guldet i den gamla bryggan som togs bort.Vem vet?

Fick just telefon från min syster och hennes barnbarn börjar repa sig något efter influensan.  Han är så gott som feberfri men har en faslig hosta. Det har inte tagits några prover på honom. Vårdcentralen tyckte de skulle avvakta lite med det eftersom febern börjat avta? Det var så lugnande att höra att killen är på  bättringsvägen. Det känns skönt.

Nu ska jag skynda mig och komma till rätta framför TV för att njuta av kvällens avsnitt av den mysige ” Poirot”
Kram Sylvia

4 thoughts on “go kväll!

  1. Lycka till hos tandläkaren i morgon!

    Jag började se Poirot, men bestämde mig för att ta en liten stund vid datorn istället tills det blir dags att krypa till kojs.

    Kram Ingrid

  2. Även jag gillar Poirot men tyvärr så mindes jag vem som var den skyldige:-(
    Men nya avsnitt är på gång. Såg hur inspelningen gick till och hur ”uppstoppad” han är inför den rollen samt hans ”Stand in”. Himla kul att se honom i verkligheten och han har gjort den rollen i 20 år nu. Otroligt.

    Så typiskt vårdcentralen när det gäller barn. Avvakta, verkar vara ett stående svar. Sak samma med barnbarnet vereviga gång. Inte bra att ha feber för länge, men vad göra när man inte får någon hjälp?

    Hjälp hoppas jag du får hos tandis så att du får tillbaka ditt ”smile” samt att det blir godare att äta. Notan…tja, vad ska man säga? Rabatt är ju bra att vi alla får när det gäller framtänder, men dyrt blir det ju ändå.
    Lycka till och hoppas du blir nöjd!
    Kram, Agneta

  3. Vilken tur att din systers barnbarn har blivit bättre. Man är ju alltid orolig när det gäller barn och barnbarn. Det är en oro som aldrig går över. Är de ute och åker bil så är man orolig att något skall hända o.s.v.

    Det här med Svininfluensan som de rapporterar om varje dag det gör ju bara att alla blir uppskrämda. Jag undviker att lyssna på rapporterna men klart så funderar jag ibland.
    Hoppas att det har gått bra för dig hos tandläkaren i dag. Det är ett nödvändigt ont att gå till tandläkaren. Här där vi bor skall Folktandvården läggas ner för det blir för dyrt så vi får åka ca 2 mil åt söder eller åt norr när vi behöver hjälp. Vi hade så nära tidigare, ca 300 meter, så vi är ju bortskämda.
    Jätteroligt att du tycker om att läsa min blogg. Du är mycket välkommen.
    Ha det bra och kram från Siv

    PS! Jag skrev ett inlägg till dig i går men så tryckte jag antingen på fel knapp så allt försvann.

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

