Cykeltur

Vilken vacker höstdag vi haft här idag. Vi tog en liten cykeltur runt ön för att se om det fanns några svampar kvar i skogen. Ja, inte var det mycket vi hittade.
Här stannar vi till vid ett utsiktstorn där jägarna brukar hålla till för all kolla upp hjortarna  och nu har jakten så smått satt igång och de har börjat skjuta av de äldsta bockarna.                                                  

hostbild

 

 

 

 

 

 

 

host1 

 

 

 

 

 

 

host2

Väl hemma rensade och förvällde jag svampen och fryste in den. Det blev två små förpackningar som kan vara lagom att ge till Ingvars moster Maj-Lis. En pigg liten gumma på 85 år och jag vet att hon är glad i kantareller.

 

host3
  

Nu börjar sommarblommorna se sina sista dagar och jag har rensat bort och snyggat till lite. Krukan med tobaksplantor och hängbigonia är ännu så prunkande så den får stå kvar ett tag till tycker jag allt.

Ha nu en riktig  härlig helg alla!
Kram Sylvia

 

 

 

 

 

5 thoughts on “Cykeltur

  1. Tänk om jag lyckades hitta kantareller här. Vilken lycka .
    Dessa finns ju längre inåt landet så dom borde ju finnas här vid kusten också tycker jag.
    Så fina tobaksplantor du hade , dessa kan du ju inte kasta
    än
    Jag sätter i komposten det jag vill ha kvar lite längre men som kanske inte är så så superfina längre

  2. Så fin kruka du har med vackra blommor ännu. Här har vi haft riktiga störtskurar av regn så inget är kvar av blommorna nu. Ett tag trodde jag nästan att det haglade, så illa var det 😦

    Visserligen äter jag kött, men det där med jakt på de vackra djuren har jag lite svårt för:-(

    Ha det så gott!
    Kram, Agneta

  3. kul med cykelturer och vad dina sommarlommor är fina , inte kan man tro det varit med om en sommar som denna, den lite så regniga t o m 🙂 Ibland känns det lite svårt slänga dom om de inte gjort sitt när höstplanteringen står på tur. Det går ju att göra så vackra kontraster då också och det är roligt och man vill njuta av dom också, det brukar liksom kännas när det är dags, men än har vi sensommar tycker jag 🙂
    ha en fin dag i morgon !
    kram elisabeth

  4. Hej Sylvia!

    Vill så gärna hitta kantareller som jag älskar, men hittar inga:-). Får köpa istället och smörsteka, det är ju så himla gott.

    Härligt med cykelturen, då hinner man njuta av naturen.

    Hoppas nu att det blir bra med dina tänder, det är jobbigt medans det pågår, men sen blir det både fint och bra.

    Har börjat yogan igår och det var fantastiskt tyckte jag redan på en gång. Stel och lite ledbruten, men som hon sa lärarinnan att det kommer att bli mycket bättre om man fortsätter och inte ger sig. Så inte ge sig tänkte jag och så får det bli:-).

    Ha en go helg!
    Kramar
    Berit

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

