tandis……..

Usch och fy idag har jag plågats ordentligt hos tandläkaren. Jag satt väl i stolen nästan 70 minuter. Först togs den gamla bryggan bort och efter det så borrade hon ner en tand till en stift som den nya bryggan ska fästas vid. Sedan fick jag en massa gägga i käken för att göra ett avtryck till den nya bryggan. Nu har jag en provisorisk sak i käken till nästa besök om ca: två veckor. Nu får vi hoppas det går att tugga maten så det provisoriska  inte ramlar ut eller ännu värre fastnar i halsen. Jag fick bedövning så någon smärta kände jag inte men lite omtumlad var jag allt efteråt. Åkte raka vägen hem och slängde mig på sängen och slocknade.
I morgon ska jag ta pendeltåget till Bro där gubben möter upp och och ha några sköna dagar i stugan.
Kramis Sylvia.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Hejsan Sylvia!

    Det finns väl ingenting som är jobbigare än att ligga in den där stolen och ha alla de där grejorna i munnen. Jag får kväljningskänslor och kan inte andas och paniken ligger på lut. Huvaligen!!

    Hoppas nu att du får sova bra inatt och att du får några riktigt sköna dagar i stugan. Väderutsikterna ser väl ganska lovande ut.

    Kram Ingrid

    Svara
  2. Ja det finns inget värre än tandis.Dyrt och rädd är jag
    Men du få äta mat som är snäll för dina tänder
    Ta hand om dig

    Svara
  3. Avtrycken kan dom väl för katten se till att göra lite mindre så att dom bara tar avtryck för några tänder åt gången. Inte sjutton behöver dom ta ett i hela munnen för man kvävs ju nästan.
    Dessutom är det ju inte alla tänder som skall åtgärdas.
    Usch, får panik bara vid tanken 😦

    Nu får du nog äta lite soppa och annat lätt så att inte det provisoriska rasar, som du skriver. Det tar kanske några dagar innen det sitter ordentligt.

    Konstigt, men känslan av att något ska fastna i halsen när man sover eller äter gäller nog oss alla så en liten ”hutt” kanske sitter fint 🙂

    Ha det så gott på ön!
    Kram, Agneta

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

