kräftor…..

I går kväll la vi ut några kräftburar  och vi fick 38 kräftor på tio burar. Några var riktigt stora. I kväll kommer Annika med  sambo och vi ska nu bjuda på nykokta kräftor och efter det en västerbottenpaj som jag fick ett bra recept på från Ulla-Britts blogg  som verkar jättegod. Det är ju lite speciellt med kräftor tycker jag och särskilt när man får fiska dom själv.

I dag har det varit fint väder med sol men lite kalla nordvindar. Nu hoppas vi det blir några vackra sommardagar innan hösten så sakta nalkas.

krafta1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

krafta11

 

Önskar en Trevlig sensommarhelg.
Kram Sylvia

Följande inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Hejsan Sylvia!

    Så fina de ser ut, jag hoppas att ni fick en riktigt trevlig kväll. Jaghar aldrig varit och fiskat kräftor någon annanstans än i ICA:s frysdisk.

    Kram Ingrid

    Svara
  2. Men så gott det ser ut och jag har aldrig ätit nyfångade kräftor, det måste ju vara mycket godare än frysta
    Jag älskar kräftor
    Jag bruka rockså göra västerbottens paj med romsås till
    I mitt recpet så är det mindre ägg men annars samma och stött kummin i också, kummin passar jättebra till
    Romsås bara creme fraiche, hackad rödlök och stenbitsrom

    Svara
  3. Hoppa kräfkalaset blev lyckat!
    Vilken lycka att ha förmånen att fånga själv, måste kännas lite speciellt. Och många fick ni också. Ser läckert ut på bild.
    Hoppas vädret håller i sig på ön för nu börjar det bli lite kallt om kvällarna här nere märker jag.
    Ha det så gott! Kramisar, Agneta

    Svara
  4. elisabeth

     /  23 augusti 2009

    vilka härliga kontraster med gula bunken och kräftorna. Den ger vibbar om barndomsminnen där det fanns att fiska kräftor i närheten där min farmor och farfar bodde. man fick dom levande med hem i hinken och sen gick det ju som det går….. fast jag äter inte kräftor, men det är en annan historia. Räkor i en mycket begränsad mängd nån gång ibland, för räksmörgås är ju bland det godaste jag vet, särskilt tillsammans med ett glas gott vitt vin, trevligt sällskap och gärna lite på en inglasad altan….. det du 🙂
    kram kram elisabeth
    haft lite break från datorns tagentbord 🙂

    Svara
  5. Hej min vän!
    Måste säga att jag tycker att dom är rätt ruskiga i sitt levande tillstånd 🙂
    Har inte ätit kräftor på många år. Jag tycker det är gott men vilket kladd 🙂
    Här i Kumla skiner solen men det blåser. Ska gå ut å sätta mig en stund det gäller att ta vara på de fina dagarna.
    Har skaffat en ny blogg som du är välkommen att besöka.
    Har tänk lära mig att fota med min kamera så det blir lite bilder (hoppas jag).
    Kram
    http://blogg.annkilas.se

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

