tandläkaren……

raincloudUsch, vilken jobbig vecka. Jag har varit hos tandläkaren på två besök. Det blir en ny brygga på vänster sida i överkäken.  En tand var så dålig så den är nu borta….hua, hua. Det blir en ny brygga och då ska den hänga på en tand längre fram i käken och det gör att jag ska få ett snyggare tandrad(leende) framtill…. vi får väl se hur det blir med den saken?

Idag fick jag en kostnadsberäkning på posten. 16.000 kr ska det kosta och på det får jag en tandvårdsersättning 4250 kr. Mitt pris blir då 11750 kr. Ja, vad ska man säga. Betala och se glad ut!!! Visst kostar det men man vill ju gärna  kunna tugga maten.

Nu ska vi stanna hemma i stan över helgen. Här har vi haft riktigt stora åskväder i kväll med hagel och massor av regn. Då är det skönt att vara i stan.

Önskar alla en Trevlig helg!

Kram Sylvia.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Hejsan Sylvia!

    Tandläkarbesök är aldrig trevlig tycker jag och ännu mindre när man ska göra några större arbeten. Jag har hittills klarat mig undan med en och annan porslinskrona, men munnen är full av bamsiga amalgamlagningar och de kan väl inte hålla i all evighet. Då blir det inte roligt alls. Och att det ska behöva vara så dyrt!!

    Hoppas att ni får en fin helg, här skiner solen i alla fall och vi ska åka en tur ut på östra sidan av ön. Åkes syster och hennes man har en sommarstuga där och vi är dit bjudna på ”kräftor och lite annan fisk”, det låter väl gott!

    Kram Ingrid

    Svara
  2. Nu är jag här igen, för jag glömde ju att jag skulle tipsa dig om en ny tävling, titta in till mig får du se! /Ingrid

    Svara
  3. Det är ju inte klokt vilka priser för en tand! Eller är det fler som skall bytas ut? Rabatt får man ju enbart för framtänderna, inte för de stora kindtänderna som behövs för att tugga maten med. Jag skrev om detta på min sida när beslutet var fattat.
    Jag anade nästan att du skulle behöva göra något, som jag skrivit om här tidigare. För har det väl börjat med smärta och akutbesök, ja då är det något på gång. Nu så hoppas jag att ”pris-beräkningen” håller….!
    Tyvärr kan jag inte sätta in enbart den framtanden som jag tappat utan måste dra den andra ( mina egna) och notan skulle sluta på runt 20.000:- inkl. rabatten. Men jag har mera att göra utan rabatt. Och inte har jag 20.000.- liggandes i madrassen för det tillåter inte en sjukpension att man har….Apoteket, läkarna, hemtjänten m.fl. ska ju ha sitt! Grrr.
    Jag har s.k.”Björn Skiffs-tänder”, den ena framtanden lägger sig på den andra och till slut så rasar den understa av trycket.
    Usch ja, förbaskad blir jag när politikerna talar om att behålla ”välfärden”…vilken då kan man undra när vi inte har råd att gå till tandläkaren. Skandal utan dess like. Tänderna är en del av kroppen och ska behandlas därefter.
    Kramen, Agneta

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

