glad….

Idag när jag öppnade mailboxen fick jag detta vackra kort på Sylviadagen från min goa nätvän Agneta. Hon är en av min äldsta och bästa vän på nätet som jag haft kontakt med i många år. En underbar vän som trots sin sjukdom alltid har något spännnade och  intressant att skriva om i sin gästbok på sitt humoristiska sätt. Jag har fått många härliga skratt av hennes goa kommentarer hos mig genom åren.

Tack Agneta för att jag får vara din vän!

agge

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ikväll ska vi bort till några vänner på ön på grillning. Vädret är strålande så vi tar båten. Det är lite långt att gå två kilometer eller cykla på kvällen på de här gamla krokiga vägarna som så smått börjar växa igen. Nu har vi också fått vildsvin på ön. Skulle man möta ett gäng av dessa svarta kultingar i skymningen skulle jag säkert bli helt skräckslagen.

Önskar en härlig helg!
Kram Sylvia

5 thoughts on “glad….

  1. Hejsan Sylvia och grattis på namnsdagen! Du har redan blivit uppvaktad av Agneta ser jag. Det var ett riktigt fint kort och att du blev glad över det förstår jag mer än väl.

    Hoppas att ni får en riktigt trevlig kväll!
    Kram Ingrid

  2. Tack snälla vän för allt fint du skriver om lilla mig 🙂
    Niger, rodnar och tackar allra ödmjukast och säger DITO…

    Men ny lyser skammens rodnad på mina kinder för jag glömde ju att skriva grattis på namnsdagen på fotot:-(
    Finns förmodligen på ett annat som ligger kvar i burken:-))

    Hade fullt sjå med att få till ett bra typsnitt och hade flera foton uppe på samma gång så det blev rörigt till max innan jag bestämde vilket foto jag skulle skicka.
    Var lite trött i ögon o hjärna, så det får blir grattis så här lite i efterskott!

    Vildsvin har jag bara sett på TV och dom var mindre tilltalande:-)) Svin finns det gott om i alla dess former. Ingen nämnd och ingen glömd;-)

    Som den stadsbo jag är så får jag ju stora självan bara av tanken på att möta ett sådant. Jisses, du bor ju ute i ”bushen” verkar det som. Spännande värre.

    Kanske dags att skriva en liten roman om vad som sig tilldragit haver på ön. Den vore kul att läsa. Lite Agatha Christie -stil kan du säkert få till det, om din paradisö.
    Kramisar, Agneta

  3. Hej Sylvia och grattis på namnsdagen en dag för sent:-).

    Vilket fint kort du fått av goa Agneta.

    Så bra med husvagnen som gästrum, tycker det verkar väldigt mysigt att få sova där:-).

    Vi är nu i Gränna efter att varit hemma en sväng. Golf på shemat imorgon om det bara inte regnar. Har just haft ett par åskknallar och en skur, men det verkar ha dragit bort nu.

    Åker hem på Tisdag och sen blir det Legoland i helgen som kommer med barnbarnet William och hans pappa Magnus. Pensionärsliv, undrar just vad det innebär:-)).

    Ha det så gott!
    Kramar
    Berit

  4. Jag gratulerar på namnsdagen fast det är lite för sent. Jag är dålig på att kolla almanackan vad det är för namn varje dag. Jag måste nog bättra mig.

    Vad härligt att ha en husvagn till gäststuga. Det är ju toppen. Där får dom vara ifred och somna och gå upp när dom vill.

    Vi har också haft vildsvin här där vi bor. Det var några år sen och dom härjade lite överallt och rev sönder i många land. Jag fick se dom en gång när jag tittade ut genom köksfönstret. Det kom 4 st djur och jag trodde det var några hundar som sprang lösa men när jag kollade ordentligt så var det fyra vildsvin som pinnade på ca 25 meter från oss. Jag tror att någon sköt dom sen när det blev för mycket anmälningar till kommunen.

    Ha det bra och kramar från Siv

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

