pridefestival i stan…..

Nu är vi hemma i stan 
Vi skjutsade hem Niklas och hans kompis David samtidigt. Det var så trevligt att ha dem hos oss några dagar. Det blev förståss fiske för hela slanten. Fiskelyckan blev inte så vidare god, två gäddor och några små abborrar var allt. Niklas tycker det är så roligt när han får förtroendet att köra båten på egen hand. Nu var det fint väder och lugnt på sjön så det var ingen fara. En skogstur blev det också och grabbarna kom hem med en plastkasse  full med kantareller. Vi fick hjälpas åt alla fyra med rensningen. 
Nu ska jag ta kontakt med min tandläkare på måndag för att få en tid att kolla  min tandbrygga. Just nu känns allt ok. 

Igår gick vi ut för att titta på Prideparaden som tågade igenom stan. Jisses vilket glitterjippo och vad mycket folk som kantade gatorna. Det var nästan omöjligt att se något men några kort fick jag till. Dessutom paraderade ett antal nya grupper bl a. fotbollsklubbar, polisen, försvarsmakten, och kriminalvården för att nämna några och så en och annan politiker. Mona Sahlin såg  jag skymta förbi.

 

mark1

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 mark2

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 mark3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

mark 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Jonas Gardell med sin Mark gick stolta hand i hand i paraden.

Ha en skön söndag/ Kram Sylvia

Följande inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Det är kul med alla festivaler och parader. Vilket fint kort du fick av Jonas och Mark!

    Kram Ingrid

    Svara
  2. Väldigt klara och fina foton!

    Lycka till med tandläkarbesöket…man vet ju aldrig vad dom hittar för fel:-( Alltid är det något, som kostar.

    Kram, Agneta

    Svara
  3. Hej, det var länge sedan …
    Kul att se paraden, det har jag aldrig gjort. Håller med om att du fick ett bra foto på Jonas och Mark.
    *Kram*

    Svara
  4. Vilken härlig festival. Jag har aldrig sett något från den festivalen så det var kul att se. Härligt klädda är tjejerna också.
    Roligt att du tycker om mina Bratzkläder. Kläderna är enkla att sticka så det är inga problem. Jag har inget mönster utan det blir som det blir. Det är bara så petigt att göra dom klara med montering och knappar så det kanske inte går så länge till som jag kan göra sådana.
    Jag har inte vunnit något mer hos Hannah men jag har vunnit ett nystan garn. Det var jätteroligt. Mina små barnbarn har nog viftat lite extra med Harry Potters trollspö.
    Ha en skön och trevlig helg.
    kramar från Siv

    Svara
  5. Hej! Vilket bra kort på Jonas och Mark, säger jag liksom de andra för det var det. Han är för go Mark, ser så snäll ut! Måste varit kul att se paraden, det man ser på tv är oftast bara en bråkdel och ger nog inte en sann bild.
    Vi håller på, renoverar huset innan vi ska ut med det, har mycket smågrejer kvar att flytta. Annars så är möbler mm på plats ch det är skönt. Men pust, vi kommer att ha jobb ett par veckor minst med villan så än kan jag inte andas ut
    Ha en fin helg!

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

