grått och trist ……..

I dag är det grått och mulet väder och regnet hänger i luften. Ingvar har åkt över till fastlandet för att handla. Jag har städat husvagnen för i morgon kommer Niklas med en kompis och hälsar på och stannar över natten och de gillar att sova över i den. Då blir det mest fiske men kanske det blir en svamptur i skogen också. Han har alltid gillat att plock svamp.Vi får se om vi stöter på några kantisar? På kvällen kanske vi kan grilla lite för det ska visst bli vackert väder några dagar enl vädergubbarna. Vi får väl se?

krasse

Mina små krassefrön jag sådde i april har börjat blomma och är riktigt prunkande.

rod

Den här röda klängrosor har jag inte något namn på. Den blommar ganska sent på sommaren och nu äntligen har den fått fart.

rod1

Rosen ser nästan ut som om den vore gjord av sammet. Visst är den vacker.
Ha en bra dag /kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Hejsan Sylvia!

    Ja du, det här sommarvädret lämnar en hel del i övrigt att önska, men det är visst så över hela landet, så det är inte mycket att gräma sig över. Idag har vi jdet jämngrått och småregnigt.

    Jag fattar inte vad jag tänkte på som inte sådde någon krasse i våras, det som är så trevligt, din ser ju riktigt fin ut och rosen ska vi bara inte tala om.

    Hoppas att ni får några soliga dagar nu och att ni hitta mycket kantareller. Syrran, som bor på Lidingö, har plockat massor redan och blåbär också.

    Ha det så gott!
    Kram Ingrid

    Svara
  2. Hej, Sylvia!
    Tack för besöket:-)
    Krassen är verkligen jättefin. En blomma som jag gillar skarpt. Men tror att många tycker att den är lite för alldaglig eller vanlig. Man ser den inte så ofta härikring, i alla fall. Och då har de flesta odlingsnojan i området. Bor ju granne med Örgryte koloniträdgårdar.
    Otroligt egentligen när jag ser ditt aprilfoto att den blivit så stor och vacker trots regn o blåst. Men den ser ut att stå skyddad. Jag håller med dig om att rosen ser ut som om den är gjord av sammet. Snyggt!

    Såg Lotta på Liseberg i går och tyckte det var intressant med släktträdet som visade på att Sven-Bertil Taube och Lotta hade samma anfäder från Skottland. Så det kan bli:-) Vore kul att släktforska för man vet inte vad som finns i rullorna:-)
    Hoppas ni får fint väder nu när du får besök också så ni inte behöver sitta inne och kura i regnet.

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

