trevlig helg……

39Är hemma i stan själv och tar igen mig. Har haft känning av en tandbrygga jag har i vänster överkäke med svullnad och ömhet några dagar. Började med att ringa min tandläkare och hon hade förståss semester. Ringde då till City-Tandakuten och där fick jag faktiskt en tid i går till kl 15.00. Jag kom dit och det var överfullt i väntrummet. Klockan 16.30 var det äntligen min tur, trots jag hade fått en tid på telefon. Jag röntgades och det var en infektion så det blev penicillin i tio dagar och efter det ska jag beställa tid till min tandläkare när hon kommer tillbaka från semestern för undersökning. Jag var väl inne högst en kvart och notan blev 927 kr. En röntgen och en snabb titt i munnen. Himmel och pannkaka! Jag kan inte fatta att det ska kosta så jäkla mycket av ett så kort besök hos tandläkarn. Sedan på apoteket och hämta penicillin som gick på drygt 200 kronor. Inte utan att det sved ordentligt i plånboken men jag är faktiskt glad ändå för det känns redan mycket bättre  och svullnaden har nästan lagt sig.  

Jag har fått min vinst Volume Champoo som jag nu har provat. Det var inte alls dumt. Det känns i håret efter tvätten att det är stadga i Champoot. Jag brukar ha lite moss efter tvätt  med det behövdes inte. Kanske lite stark doft på det men någon gång då och då kommer jag att använda det och jätteroligt var det ju att vinna.

raincloudVädet  är inte det bästa just nu och i natt vaknade jag av en riktig åskskur med blixt och dunder. På ön hade det inte kommit en droppe regn sa gubben som är kvar där.

essen9Nu ska jag laga till något att äta. Jag har ingen vidare lust att laga mat när jag är själv. Då blir det något enkelt. Tror jag går ner till gatuköket en bit bort på gatan och köper något att ta med hem. Kanske en  hamburgare eller vårrulle med sallad. Får tugga maten på den friska sidan.
Åker tillbaka till ön i morgon om vädret är skapligt. Då tar jag pendeltåget från Centralen till Bro och där möter Ingvar mig med bilen. 

Önskar en riktigt Fin Helg till alla!
Kram Sylvia.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Gokväll Sylvia!

    Usch då med tandbesväret, det är alltid jobbigt och att det sen skall kosta en massa pengar, inte roligt alls. Skönt att det börjar bli bättre iaf.

    Grattis till vinsten! Jag skickade också in, men din önskan var bäst tyckte jag, så du var väl värd att vinna.

    Imorgon bär det iväg mot Österlen och det är små ställen där vi alltid återvänder till. Mölle blir nog första anhalten tror jag.

    Ha det så gott på Ön!
    Kramar
    Berit

    Svara
  2. Hejsan Sylvia och tack för din kommentar hos mig!

    Vilken tur att du fick hjälp med tandbesväret , men det är då fasligt att det ska vara så dyrt så fort man ska till tandläkaren.

    Och så roligt att du redan fått din vinst!

    Hoppas nu att vädret blir lite bättre så att ni kan få en skön helg på ön.

    Kram Ingrid

    Svara
  3. Men usch då vilket elände. När tänderna börjar bråka, då blir man sur som ättika. Röntgen är svindyrt, men den gav ju resultat som tur var. Hoppas att det fixar sig med peniccilinet så att du slipper göra ”storarbete”….kostar skjortan!
    Har tappat en framtand och ser ut därefter, men måste åtgärda båda två och notan lär bli runt 20.000 så jag avvaktar och sparar så gott det går. Det är helt sjukt att vi i vårt s.k. ”välfärdsland” inte kan få tandvård till rimliga priser.
    Enligt min åsikt är tänderna en del av kroppen och då ska priset vara därefter!!
    Usch och fy, säger jag bara.

    Vad kul att du fått ditt nya shampoo och att det gav just volym. Som doftallergiker förstår jag att det inte var något för mig. Jag skrev faktiskt att jag inte var intresserad om det doftade för starkt.
    Jag har köpt många produkter för dyra pengar som jag inte tålt så det gäller att se upp.

    Att laga mat till sig själv är mindre kul, blir alltid något mycket lätt för min del. Men lever man ensam så får man rätta sig efter det. Så jag förstår dig såväl. Men visst känns det lite lyxigt att köpa hem något annorlunda. Kan du behöva som tröst efter tandläkarens nota:-)

    Önskar dig en fin helg med sol o värme!
    Kramis, Agneta

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

