kärt besök…..

Nu äntligen ska jag sitta en stund vid datorn i lugn och ro. Ingvar har just skjutsat över min äldsta syster som varit här en vecka. Värmen har gjort att vi mest suttit och svalkat oss vid sjökanten på dagarna och ett dopp då och då i sjön har det också blivit som har haft en temperatur på ca: 22-23 grader.

 britta1 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Några dagar har vattnet varit lite grönt av alger tråkigt nog men idag var det klart och fint igen. Nu börjar man nästan längta efter några dagar med regn. Det skulle vara uppfriskande för det är ett evigt vattnande på grönsaker och blomrabatter. Bara vi slipper den hemska åskan, du önskar jag att jag vore i stan.

 

 

britta3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Just nu blommor min pionbuske med stora gräddvita blommor med ett stänk av röda strimmor i mitten och som doftar så underbart gott.

 

britta2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Nu ska vi titta på TV-programmet ”Eufori på Skansen” som firar invigningen av Sveriges ordförandeskap i EU. Det ska bli spännande att se.
Ha en skön kväll /Kram på er alla.

2 thoughts on “kärt besök…..

  1. Hejsan Sylvia!
    Ja nu är den tiden när vi träffar både släkt och mer avlägsna bekanta. Visst är det härligt!
    Så vacker din pion är, jag förstår att den måste doft himmelskt. Här blommar schersminen just och och den är inte fy skam den heller.

    Jag vet inte riktigt om jag tycker att titeln ”Eufori på Skansen” var riktigt överensstämmande med innehållet. Det var allt annat än euforiskt – undrar hur man tänkt? EU förstås, men sen?

    Kram Ingrid

  2. Vilka härliga foton! Två damer sittandes i strandstolar vid vattenbrynet. Kan det bli mer ”sommrigt” än så? Och så härligt att få ”skvallra” om ditt o datt med syrran:-)
    Fotot är så fint så det passar inom glas o ram för att beundras när vintern kommer:-)

    Det närmaste vatten jag har kommit idag, var när jag tvättade av alla golv, för att frächa upp den kvalmiga luften som ”dallrar” här inne i lägenheten. Lite klädtvätt blev det också, som vanligt. Det tar aldrig slut. Men så gott att hänga ut tvätt på balkongen, det luktar härligt.

    På balkongen går inte att sitta alls, då får man solsting. Nä du Sylvia, vid havet skulle man vara. Lyckliga du:-)

    Pioner tillhör mina absoluta favoriter och gräddvita dessutom. Dom har en så vacker form. Helt ljuvliga foton.

    Såg bara några minuter av EU-tjafset. Orkar inte med politik på den nivån i hettan. Finns annat i samhället som är viktigare och som behöver pengatillskot. Eu-kalaset kommer att kosta mer än det smakar, var så säker.

    Nu ska jag försöka sova några timmar i bastuvärmen och väntar på att vakna till skriket av fiskmåsarna som fått ungar. Dom ligger uppe på taket på huset bredvid och gastar i högan sky i arla morgonstund. Snart alltså!
    Roligt att höra av dig:-)

    Ha det så gott i paradiset!
    Kramen, Agneta

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

