sommardag……

suntongueSå skönt det var att komma ut till ön igen efter några dagar i stan. Här har varit en riktigt vacker sommardag idag. 
Midsommarafton bjöd på ganska fint väder på dagen men kallt och en regnskur gjorde att vi fick sitta inne och äta på kvällen. God mat och ett riktigt firande och hurrande av födelsedagsherren. Många av gästerna var bekanta till oss sedan många år tillbaka och vi hade en riktig kalaskväll och vi tanter med gubbar slog klackarna i taket till gitarr och dragspelsmusik av några  musikaliska  ungdomar.

klanningHär är klänningen jag köpte och den är jag jättenöjd med. Fint röd med blomkvistar av blåklint och vallmo och passar precis i längden, en liten bit under knät och sitter bra även runt lilla magen.

Nu har vi tittat på  ett avsnitt av den fantastiskt fina TV-serien ”Hedebyborna ”med gamla fina skådisar. En repris som man verkligen kan se om och om igen.

I morgon blir det att klippa gräset  som har frodats efter allt regn och som vi inte har kunnat klippa på grund att det. Tror att vi får ta fram lien på sina ställen.

Ha en skön kväll. /kram

7 thoughts on “sommardag……

  1. Klänningen är ju jättesöt och en snygg röd färgton. Som smultron:-)
    Låter som kalaset var trevligt och visst är det kul att träffa gamla vänner och festa loss ibland.

    Även jag har kikat på Hedebyborna och nu är det Agatha Christie på tv4+ som pågår, dubbla avsnitt av Poirot. Gillar hennes intriger skarpt.
    Nu hör jag att reklamen är slut, så dags att återgåt till TV:n.

    Hoppas du får det skönt på ön och slipper kyla o regn som är på väg in i natt.
    Kramis, Agneta

  2. Hej Sylvia!

    Åh, så fin den klänningen är, förstår att du kände dig riktigt fin i den.

    Så härligt att få kasta loss på kalas och dansa och bara ha roligt:-).

    Ja, Hedebyborna är en riktigt bra serie. Nu är det Morden i Midsomer som gäller för mig, då är det sommar:-).

    Nästa vecka blir det Sälen för oss och det ser vi framemot och även barnbarnet William misstänker jag:-).

    Ha det så gott!
    Kramar
    Berit

  3. Fin klänning du hittat. Jag har oxå varit runt och letat efter nåt nytt. Jättesvårtmen hittade tillslut nåt svart med små blommor på. Inte riktigt sommrig som din.
    Du har en nalle att hämta hos mig

  4. Hej vännen!
    Kikar in denna dag som är het som en stekpanna 🙂
    Hoppas att du mår bra & att du njuter av det fina vädret. Själv tycker jag att det är allt för varmt. Men på kvällen kikar jag allt fram 🙂

    Kramis Bettan

  5. Hej Sylvia!
    Äntligen har sommaren kommit 🙂
    Hoppas att du har det skönt på din ö.
    Sååå snygg din klänning är, jag gillar rött.
    Kram Annkila

  6. den var snygg klänningen, härlig färg och mönster. Det är kul tycker jag med klänningar på sommaren och färger, den är säkert jättesnygg till din figur.

  7. Var har du köpt klänningen?
    Den är så somrig och fin!
    Vi behöver inte ta fram lien, men jisses så mycket vatten balkongväxterna behöver dessa dagar!
    Lika mycket som jag! 🙂

    Kramar!

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

