åter på ön……

Nu är vi tillbaka till stugan igen. Vi har inget vidare sommarväder. Just nu är det 12 grader och regnet hänger i luften. Men det är ändå fint att vara här. Mina små plantor har tagit  stryk av all blåst men hoppas de  komma igen när det blir lite sol och värme.

kapri

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi har en kaprifol som klarat sig från blåsten och blommar så fint just nu. Planterade några långa rankor för tre år sedan som jag grävt upp  i skogen där de växer vilt bland träden. I år blommar den för första gången och doftar underbart framåt kvällen. Ingrid skrev just i sin blogg  att den växer i vilt tillstånd även på Gotland.

Jag har just nu  installerat PSP 8 från en  gammal CD som jag tagit med hemifrån och det verkar funka. Tycker det är kul att leka med bilder där och PSP 8 får duga. 
Ha en skön kväll/Kramis.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Kaprifolen är ju vacker och stor. Det växte kaprifoler i mängder ute på Hönö i Göteborgs norra skärgård där jag tillbringade sommarloven och det var min mammas favoritdoft. Vet inte om dom växte vilt, men fanns överallt så det är ju möjligt.
    Jadu, vädret kunde vara bättre. Här är kallt som attan och blåsigt och regnigt så växterna tar ju stryk. Men det blir nog fint i augusti när det är så kallt nu.
    PSP 8 låter väldigt avancerat, jag kör med mitt gamla PSP 6 för det är allt jag har och det får duga till att redigera foton i. Har ännu inte tagit tag i Photoshop som jag köpte med nya datorn, men lusten kanske kommer att lära nytt.
    Ha det nu så gott på ön!
    Kramar, Agneta

    Svara
  2. elisabeth

     /  08 juni 2009

    brukar tittat in till dig och nu njuter denna gång för jag av din, din egen fina kaprifol. vad smart ta lite grenar, den växer så fritt med stort utrymme och gör sig så bra där. Härligt ta del av dina bilder från ön. Att ha en plats på en ö är alltid lite speciellt. Ha d så gott.

    Svara
  3. Så vacker den är din kaprifol och så mysigt det ser ut där på din uteplats. Jag funderar nästan på att göra som du har gjort. Vi har ett gammalt äppelträd som är på väg att dö, jag har haft funderingar på att plantera några klätterväxter runt det. Det tål att fundera på.

    Ha det så gott, nu måtte väl värmen komma tillbaka snart!
    Kram Ingrid

    Svara
  4. Kikar in för att önska dig en trevlig helg Sylvia!

    Har kikat runt på dina bilder från nationaldagen, härliga gäddbiffarna (såg så goda ut) och en vacker kaprifol. Tack för att du delar med dig av din vardag 🙂

    Här har det kommit ca 35 mm regn senaste dygnet, jag blir snart gaaalen. Svårt att torka 2 hundar med 1 hand och det är ju jag som gör det bäst 😉

    Kram Annkila

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

