Glad Pingst……..

Igår hade vi ett ruskigt väder med regn och nära på stormvindar. Vi hade tänkt ta båten och handla men så blev det inte. Det blev Ingvar som stack iväg i dag i stället. Jag stannade hemma och städade stugan för det var hög tid  att kolla upp dammråttorna och så ska vi  ha några vänner på besök i Pingst. Vi har en gammal husvagn så kallad gäststuga den passar utmärkt för övernattning. Det finns både el och element om det skulle behövas. Det blev några tag med städmoppen där också.

Vädret har varit strålande idag och på eftermiddagen gick vi en promenad för att se om konvaljerna kanske var i blom….och det var dom och det blev plockat en stor bukett från ett hav av blommande konvaljer som är en av mina älsklingsblommor med dess härliga doft.

IMGP0695

IMGP0697

 Nu önskar jag en varm och fin Pingsthelg kära bloggvänner.
Kram Sylvia

6 thoughts on “Glad Pingst……..

  1. Hej Sylvia!

    Är inne en liten stund vid datorn. Bara en liten stund:-), vädret är ju bara så underbart idag. Maken städar husbilen och jag har förberett för Mors Dag imorgon och grillning.

    Blev så till mig av dina liljekonvaljer, det är min absoluta favoritblomma. Hade den också i brudbuketten för ca 48 år sedan. Kan det vara möjligt 48 år. Jo, så är det och tänk att fortfarande vara kär i sin man, härligt!!

    Ha en Underbar Pingsthelg!
    Kramar
    Berit

  2. Hej vännen min!

    Wow en sådan bukett du plockat dig =). Visst luktar de ljuvligt & de är vackrare än roser faktiskt =).

    Önskar dig en fortsatt fin helg. & samtidigt passar jag på att tala om att jag har bytt blogg adress =).

    Kramar i mängder!
    /Bettan

  3. Hejsan, Sylvia!

    Mycket vackert komponerad bukett! Varken en florist eller jag kunde gjort det bättre…:-))

    Solen skiner och bastuvärmen är ett faktum här inne i stan. Hade +45 på lilla balkongen så där var det inte tu tal om att vara.
    Ha det så gott bland djur och blomsterängar!
    / Agneta

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

