rensat tistlar….

IMGP0663En strålande dag har vi haft idag men just nu kom en riktig körare och det blåste upp på sjön riktigt ordentligt. Har rensat ogräs i grönsakslandet. Vi har ett elände med tistlar. Det är nästan omöjligt att bli av med dem. Försöker få upp dem med roten innan de blir för stora men de är snart tllbaka igen.

Jag blev så godissugen och det är dåligt med kaffebröd här efter helgen så jag hade en toscakaka (pulverkaka) som jag vispade till och den blev riktigt god. Tycker allt smakar så bra här i stugan.

Vi har just tittat på Hedebyborna en av SVTs mest älskade serier. Baserad på Sven Delblancs romansvit Hedeby. Det är en repris från 1980 talet men är lika trevlig att se än i dag.

 

IMGP0666

I kväll var himlen så vacker.
Kram Sylvia

Följande inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Fotot med ”björken i vattnet” som header är ju ursnyggt:-) Tänk vilken fin tavla det skulle bli om du målar av den utsikten!
    Toscakaka ja, det bakade min salig mor när jag var ett litet barn och minns ännu både smaken o doften. Nostalgi blev detta besök. Och sugen på tosca blev jag också.
    Jag har just lagt ut ett litet foto på mitt senaste konstköp…kunde inte låta bli Ella Fort…läckert som attan.
    Men visst är himlen bedårande vacker. Denna årstiden kan man ju fotografera utan paus när solen sakta dalar och ger ett vidunderligt sken.
    Betydligt trevligare än att rensa tistlar…usch så trist det låter. Akta ryggen…

    Tack för besöket och så kul att även du gillar både Hedebyborna och Fantomen. Ingvar Kjellson är ju bara såååå suverän som kusinen. Blir ju full i skratt av att bara lyssna till honom och frisyren är störtskön…ha ha ha.
    Jag har fått ledmotivet ur Fantomen på hjärnan, nynnar oavbrutet på den. Suck.
    Kram på dig vännen!
    Agneta
    P.s. Har som vanligt röstat men du ligger kvar på 10:e plats på topplistan. Attans också. D.s.

    Svara
  2. Kikar in för att önska dig en skön vecka Sylvia!
    Du har det så mysigt på ön.
    Kram Annkila

    Svara
  3. Hej Sylvia!

    Åh, så vacker himlen var på fotot! Tistlar är inte kul men dom brukar frodas dess värre:-).

    Ja, recept på fläskfilen har jag inte, var gjort på eget bevåg bara, men jag gjorde såhär: Skar fläskfilen på mitten inte ända ner och vek ut den, sen la jag bitar av gorgozolaost i mitten, och till sist rullade vi bacon runt filen. Saltade och pepprade gjorde jag först också. Stekte i stekpanna så att baconet fick färg och sen hade jag den i ugnen på 175 grader ca 40 minuter, det kan vara lite olika. Jag hade potatisgratäng till. Man kan också sen man stekt den i pannan ta folie runt och lägga på grillen.

    Idag har vi haft lite åska här och jag stängde ner dator och modem, men nu skiner solen igen och imorgon säger dom att det skall vi fint, härligt för vi har William och han vill helst vara utomhus:-). En vandring i skogen på två timmar är inget för honom, han älskar det och Hugo med:-).

    Ha det så gott ute på ön, verkar vara underbart där!
    Kramar
    Berit

    Svara
  4. Vilken otrolig himmel!
    Så vackert!
    Vilken idyll det är på er ö, ser så mysigt ut att ta båten för att åka och handla blommor mm.

    Ha det finfint!
    Kram/Bia

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

