lägga in en pinne……..

dav6Inte är det vidare fint väder här idag  men bonden är glad och visst är det grönt och saftigt när man ser sig omkring i naturen. I morse fick vi tända en brasa i kaminen, det vill gärna bli lite fuktigt i stugan som ligger så nära sjön. Vi har ju element men det blir så härlig värme av kaminen. Idag hade vi tänkt åka över med båten till fastlandet och handla pelargoner och en del plantor men det får vara till en annan dag när vädret är lite bättre.

Tycker det känns  så lyxigt att kunna sitta och blogga här på ön och att det funkar så jättebra med datorn. Vem hade kunnat tro detta för en tio år sedan. Nu tycker till och med gubben det är toppen att spela schack och läsa DN på nätet. 
Nu ska vi äta rabarberkräm och smörgås till lunch och så blir det en skogspromenad  efter det.

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Hejsan Sylvia!
    Det låter mysigt med att ha kaminen att värma sig på.
    Jag tror faktiskt att jag känner igen den sorten vi hade det i vårt sovrum när jag var barn.
    Det blev fin värme av den kommer jag ihåg.
    Vi har också regn i dag men det är jag glad för så slipper jag vattna just nu.
    Trevlig helg kram U-B

    Svara
  2. En sådan kamin skulle passa bra här också för attans så kyligt vi har det om natten..brrrr!
    Men vad kul att din käre make har anammat ditt kloka beslut om en liten dator på ön…ser man på det går tydligen att lära gamla hundar att sitta:-)) Inget illa menat!
    Jag har fått nojan på att spela Chess Titans utan att ha en aning om hur man får schack matt, men har i alla fall lyckats några ggr. och är uppe i vinst 24 % och remi något liknande. Stolt som attan blir man ju.
    Kramen, Agneta

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

