lördagskväll……

tös1Hejsan!
Här sitter jag i min ensamhet i stan och leker lite med min LapTop. Det var meningen jag skulle åka iväg till ön i dag. Ingvar och  vår son Magnus och barnbarnet Niklas åkte redan i går men när jag vaknade i morse var det ett riktigt oväder med regn och blåst så det kändes inte alls bra att fara iväg. Så jag stannar i stan och tar pendeln till Bro i morgon bitti där gubben hämtar mig. Har just pratat med dem och allt är frid och fröjd utan mig. Fiskelyckad har varit god och fångsten blev två mindre gäddor.
Om någon undrar så har jag inte fått mitt USB-moden ännu. Ja,man kan inte tro det är sant men så är det. Jag orkar snart inte prata om detta modem mer. Enligt Bredbandsbolaget har det åkt fram och tillbaks mellan dem som ska skicka ut det och  tillbaks till Bredbandsbolaget igen. Det sista budet är att det ska komma ev. på onsdag. Datorn funkar jättebra och jag trivs verkligen med den. Det går bra att koppla upp mig på nätet med kabeln som jag har till den stationära dator här hemma i stan.
Ikväll ska jag titta på Babben & Co på TV. Tycker det är ett trevligt och underhållande program men jag har inte koll på vilka tre gäster det blir i heta stolen i kväll. Vi får se?
Önskar en trevlig helg.
Kram Sylvia

Följande inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Attans vad struligt du har det med modemet. Tur att du inte är i ”skriande” behov av ett, för det går ju bra med kabeln. Låter väldigt konstigt det där med distributionen. Kanske det är för många som nappat på erbjudandet? Nåja, du betalar ju inget förrän ditt modem kommer, så vad göra annat än vänta. Irriterad blir man så klart, till max:-((
    Jag kikar också på Babben när gästerna tilltalar mig. Det var ju väldigt trevligt i lördags.
    Men nu har jag fastnat för Hedebyborna som är lika aktuell i dag som när den spelades in. Duktiga skådespelare, inte minst Ingvar Kjelson ( min favorit) som gör en strålande prestation. Hög nivå överlag och härligt med svensk teater. Mera sån´t vill vi ha.
    Förr i tiden var det alltid svenske TV-teater på onsdagar på SVT, då det bara fanns 2 kanaler. Det var tider det:-)
    Hoppas att ditt modem kommer innan sommaren är över…
    Ha det så gott i solen på ön!
    Kramen,Agneta

    Svara
  2. Hej!
    Lämnar några rader för att du ska se att jag varit här.
    Trist när det krånglar med datorerna, dom ska bara fungera.
    Ha de gott.
    ***Kram Inga-Lill***

    Svara
  3. Hej Sylvia!

    Så jobbigt med modemet som inte kommer, ja det kan verkligen bli krångligt ibland och man undrar. Jag har Telia och jag får väl säga att dom är faktiskt jättebra på att ordna saker, eller så har jag haft tur. Har usb-modem med kontantkort som jag använder på sommaren till den bärbara i husbilen, jättebra och billigt.

    Här rullar det på för fullt med uppläggning av balklänningar till barnbarnen Emma och Emelie. Två studenter på samma dag, ja jag säger bara det:-)). Roligt och samtidigt lite jobbigt:-), men som vanligt så ordnar det sig alltid.

    Nu har det varit en underbar dag med sol och vi grillade gott till middagen. Bäst att passa på, man vet aldrig:-).

    Ha det gott!
    Kramar
    Berit

    Svara
  4. Hej Sylvia!
    Har varit här några gånger och sett ditt evigt väntande, hoppas att modemet snart dyker upp.
    Här blir det bättre å bättre med min handled, på tisdag ska jag ta bort gips och stygn, får då ett mindre bandage det blir bra.
    Ha det gott!
    Kram Annkila

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

