inget modem idag heller…….

Inte kom det något modem till datorn idag heller. Ringde till Bredbandsbolaget och undrade var det tagit vägen. Det skulle ju komma  innom  en vecka, nu har det gått två.  Det har blivit logistik problem med utskick av mobila bredband fick jag till svar men det ska ordna upp sig om några dagar. Jag hade tänkt ta med datorn till stugan när vi far iväg i morgon men så blir det inte nu. Skit också säger jag. Allt funkar så himla bra när man gör en beställning av något men när det strular är det inte lätt att få någon vettig människa att prata med. Ja,ja det är väl inte hela världen säger gubben och småler åt min irritation. Pekplattan gillar jag inte utan jag kommer att jobba med mus. Så här ser underverket ut.

 acer1Dator Acer
 Travelmate 5520G
3 Gb Ram Minne
250 Gb Hårddisk
15.4″ Skärm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Nu får vi hoppas det fina vädret håller i sig till Valborg och Första Maj. Det är ju så sagolikt vacker i naturen nu med denna skira grönska. Tänk vad vårt land ändå är vackert och vad fint det är med dessa varierande årstider. Ha det nu så gott alla under Valborg och Förstra Maj helgen.
Kram Sylvia.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Hoppas att du får ditt modem snart så att du kan få använda underverket och hålla oss uppdaterade om vad ni pysslar med där ute på ön.

    Ha en fin helg!
    Kram Ingrid

    Svara
  2. Säger detsamma som Ingrid!
    Jag funderar på mobilt jag med men har en gubbe som strävar emot rejält och jag kan förstå han. Med mobilt så skulle jag ju försjunka i datorn även när vi är i stugan.
    Men det kommer här med endera dagen, var så säker. Kommer inte klara mig utan till sist -:)

    Blir roligt att höra din åsikt om hur det fungerar

    Svara
  3. Hej vännen min!

    Blääääk, förbaskade Bredbandsbolaget. Jag har dem i det fasta nätet & jag kommer att lämna dem inom kort tid. Tycker att de har vett att ta bra betalt (DYRT), men hjälp det får man ingen :(.

    Hur som haver hoppas jag att du snart ska få ditt efterlängtade modem 🙂 Å att du ska få njuta av din ACER. Har också en sådan 🙂

    Kram med önskan om en fortsatt fin helg!
    /Bettan

    Ps nu har jag inte rökt på 1 månad 🙂 ds

    Svara
  4. Hi hi, hoppas modemet kommer snart!

    Ha en bra vecka!

    Svara
  5. Hej vännen!
    Vad roligt att få se din nya dator samt få info. om den. Utgår fr. att det är XP du har?
    Pekplattan har jag hört att många inte gillar utan det blir musen som används. Verkar vettigt.
    Nu blir jag så himla sugen på en liten behändig dator, för medges måste att det tar tid att få igång denna stora burken och så är den inte flyttbar heller. Ack ja, det är mycket med det tekniska. Rent bedrövligt att du inte fått din USB och förklaringen låter lite underlig.
    Kram, Agneta

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

