påsken är över…

Det vackra vädret håller i sig fortfarande. Det var lite mulet i morse men efter några timmar blev det strålande igen. Idag har jag plockat bort påskpyntet…..det lilla jag har av den varan nu för tiden. Påskliljorna som stått fina väldigt länge på balkongen fick också stryka med.

pense

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Det blev så tomt där så jag fick fara iväg och köpa några små pensé och sätta ner i korgen som jag sedan kan ta med till stugan. Nu bär det snart av!Gubben är där nu några dagar och har fått båten i sjön och satt på vattnet och tömt utedasset mm. Nu ska jag packa väskorna och till helgen så åker vi ut igen och stannar ett tag.
Ikväll kommer min syster och vi ska ha en trevlig kväll tillsammans. Ska göra en paj med skinka och broccoli och till den några glas rött.
Ha så gott /Sylvia.

6 thoughts on “påsken är över…

  1. Hoppas kvällen med syrran blev lyckad och att det ”röda” smakade bra 😉 Pajdeg kan jag nog äta som den är, för sådant älskar jag.
    När jag läser att det är dags att fara ut till ön, ja då är det snart sommar.
    Hoppas på att hitta några vackra penséer till balkonglådan och att kylan om natten snart avtar för attans så kallt det är utan värme på elementen.
    Har just nu varit på Konstbolaget och njutit av vackra medelhavsmotiv. Hittade en vacker lito. med lavendel av Ella Fort samt ett litet hus med havsutsikt av Marcel Belvisi som är tilltalande bl.a.
    Jag önskar dig en riktigt fin helg på paradisön!
    Kramen, Agneta

  2. Hejsan Sylvia!
    Jag kan tänka mig att du längtar till att få komma iväg ut till stugan.

    Här har jag ännu lite påskpynt kvar, men det åker ner i lådorna i morgon. Jag hade fjädrar i en buske ute i trädgården och de plockade jag ner igår. Det var lätt att sätta upp dem, men betydligt besvärligare att ta bort dem.

    Ha det nu riktigt gott och så hoppas vi på en solig och fin helg!
    Kram Ingrid

  3. Hejsan Sylvia!
    Så söt korgen blev jag älskar också penséer.
    Ja så det är snart dags att åka till stugan igen.
    Vad bra att din gubbe pysslar lite i förväg så det är varmt och skönt när ni ska börja vara där.
    Hoppas du fick en trevlig kväll med syrran.
    Kram U-B

  4. Men vilken topplogga du har, den är underbar. Där skule man bara vilja sitta… Härligt att ni kommit ut till stugan nu, men ni har inte flyttat ut helt än? Eller?
    Min granne här, de som alltid flyttar in till stan (lägenhet) i september har flyttat ut nu. Nåt jag efter 30 år ser som ett vårtecken om något! (Vi bor i ett före detta fritidshusomr)
    Slänger du påskliljorna, hi hi, har jag aldrig hjärta till, de gräver jag ner vid stugan i slänten mot ån. En dag, hi hi, antagligen när jag är gammal o senil eller rent av död så blir denna slänt en vacker påskliljeäng -:)

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

